به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه فردوسی مشهد، رییس این دانشگاه در این مراسم افزود: در صورتی که نشان تجاری دانشگاه با برندهای خارج از دانشگاه به اشتراک گذاشته شود، باید اطمینان صددرصدی از محصول دارای برند کسب شود و تنها با وجود گواهی جهانی امکان استفاده از نام برند وجود داشته باشد.
دکتر محمد کافی ادامه داد: استفاده از برند در گسترش نام دانشگاه موثر است و میتواند ارتباط بین صنعت و دانشگاه را ارتقا دهد.
وی گفت: استفاده از این برند در کارکرد درون سازمانی آن برای تجاری سازی محصولات دانشگاهی دانش بنیان است که باید شرایط عمومی و اختصاصی استفاده از برند را دارا باشند و در کارکرد بیرونی نیز به صورت مشارکتی با برندهای خارج از دانشگاه و همتراز آن مورد استفاده قرار گیرد .
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: ثبت این برند از نام و نشان دانشگاه در عرصه تجاری محافظت خواهد کرد.
دکتر احمد رضا بهرامی افزود: از آنجایی که تمایل برای استفاده از برند تجاری دانشگاه در حال افزایش است، این مهم باعث درآمدزایی مناسب برای دانشگاه نیز خواهد شد.
وی ادامه داد: ثبت برند تجاری دانشگاه فردوسی مشهد در اداره ثبت علائم تجاری و نشانههای جغرافیایی داخلی، علاوه بر اینکه حفظ مالکیت حقوقی برند را دربردارد، حق پیگیری حقوقی آنرا نیز برای دانشگاه محفوظ خواهد داشت و به حفظ جایگاه دانشگاه در ثبت محصولات و خدمات دانش بنیان با نام دانشگاه فردوسی مشهد کمک خواهد کرد.
این عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی گفت: ترجمه انگلیسی این نشان نیز به عنوان بخش زیرنویس علامت تجاری ثبت شده، کاربرد بینالمللی و فروش محصولاتی با نام دانشگاه فردوسی مشهد را در خارج از کشور ممکن خواهد ساخت.
دکتر محبت محبی، مسوول ثبت نام و نشان تجاری دانشگاه فردوسی هم گفت: فرآیند ثبت برند دانشگاه از سال ۹۷ آغاز شد و به علت ماهیت پیچیده حقوقی دانشگاه، در اواخر سال ۹۸ به ثبت رسید.
اجزای علامت تجاری این برند شامل آرم دانشگاه، "Ferdowsi University of Mashhad" و حروف اختصاری لاتین دانشگاه (FUM) است.
دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان بزرگ ترین دانشگاه شرق کشور دارای ۱۳ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، الهیات و معارف اسلامی، علوم، مهندسی، کشاورزی، علوم ریاضی، علوم اداری و اقتصادی، دامپزشکی، علوم تربیتی و روانشناسی، منابع طبیعی، علوم ورزشی، معماری و شهرسازی، حقوق و علوم سیاسی و هفت پژوهشکده است.
مشهد- ایرنا- برند تجاری دانشگاه فردوسی مشهد شامل کالا، خدمات و طبقه بندی بینالمللی در چهار حوزه کشاورزی، آموزش، صنعت و خدمات آزمایشگاهی رونمایی شد.
اخبار مرتبط
-
فعاليت 119 واحد فناور و شركت در مركز رشد دانشگاه فردوسي مشهد
مشهد- ايرنا- رئيس مركز رشد واحدهاي فناوري دانشگاه فردوسي مشهد گفت: هم اينك 119 واحد فناور و…
-
برنامه راهبردی ایرانخودرو با همکاری دانشگاه فردوسی تدوین شود
مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت ایران خودرو گفت: برای تدوین برنامه راهبردی این شرکت در خراسان رضوی…
نظر شما