فرم‌های وضعیت تخلف ساختمانی در تهران بازنگری می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرکل امور اجرائی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری تهران به آغاز فرآیند بازنگری و اصلاح فرم‌های تخلف ساختمانی به منظور ارتقای کیفی و تطبیق این فرم‌ها اشاره کرد و گفت: تنها مرجع قانونی رسیدگی به تخلف‌های ساختمانی در شهرداری کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ است،

امیر مغانلو روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: یکی از مهمترین وظایف مناطق ۲۲گانه در شهرداری تهران نظارت، کنترل ساخت‌وسازهای شهری و جلوگیری از تخلف ساختمانی است؛ بدین منظور و با توجه به ابلاغ طرح تفصیلی و تعاریف زیرپهنه‌ها و تنوع تخلف‌های ساختمانی، شفاف‌سازی فرم‌های خلاف ساختمانی امری بدیهی و ضروری است.

وی گفت: با شفاف‌سازی و ارتقای کیفی فرم‌های خلاف ساختمانی علاوه بر ایجاد وحدت رویه، زمینه رضایت هرچه بیشتر شهر و شهروندان فراهم شده و حقوق شهرداری نیز رعایت می‌شود.

مغانلو افزود: با توجه به اهمیت موضوع با تشکیل کارگروهی درصدد اصلاح و بازنگری فرم‌های خلاف ساختمانی هستیم و سعی داریم با برگزاری جلسه‌های مستمر، این مهم را به نتیجه برسانیم.

مدیرکل امور اجرائی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ بیان کرد: مسئولیت تهیه، تنظیم و انعکاس تخلف‌های ساختمانی به عهده مناطق ۲۲گانه سپرده شده و اصلاح مناسب و تکمیل گزارش‌های تنظیمی برای تشریح وضعیت خلاف می‌تواند در تصمیم‌گیری و صدور آرای قانونی نقش بسزایی داشته باشد.

مغانلو بیان کرد: سعی داریم با استفاده از نظرهای همکاران این مجموعه، ادارات‌کل معاونت شهرسازی و معماری، کارشناسان مناطق ۲۲گانه، کارشناسان رسمی دادگستری و صاحب‌نظران حوزه شهرسازی، اصلاح کمی و کیفی فرم‌های مربوطه به بهترین شکل ممکن به ثمر برسد.

 وی خاطر نشان کرد: در کنار اصلاح و بازنگری فرم‌های خلاف ساختمانی، بروزرسانی سامانه‌های موجود و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های نرم‌افزاری نیز مدنظر است.

به گزارش ایرنا وظیفه کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری رسیدگی به تخلف‌های ساختمانی از لحاظ ضوابط شهرسازی و ایمنی است و اگر شهروندی در حوزه ساختمان­‌سازی مرتکب تخلفی ­‌شود، این تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰ مورد رسیدگی قرار می­‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha