بخش های مراقبتهای ویژه و کووید ۱۹ در مجتمع درمانی پیامبر اعظم(ص) بندرعباس راه اندازی شد 

بندرعباس- ایرنا-مدیر خدمات پرستاری مجتمع پیامبر اعظم (ص) بندرعباس گفت: بخش مراقبت های ویژه (آی.سی.یو) با ظرفیت ۱۳ تخت و بخش بستری کووید ۱۹ با ظرفیت ۱۶ تخت راه اندازی شد.

یاسر خوانچه مهر روز پنجشنبه افزود: با توجه به افزایش آمار بستری بیماران مبتلا به کرونا و نیاز به افزایش تختدر استان، با دستور رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان جهت افزایش تخت های بستری و مراقبتهای ویژه اقدام شد.

وی با اشاره به اینکه  این مهم با مدیریت جهادی و همکاری مسوولان ظرف کمتر از ۱۲ ساعت به انجام رسید، گفت: در همین بیماران بخش مراقبتهای ویژه جنرال به بخش مراقبتهای ویژه جراحی اعصاب منتقل شدند و در همان ساعات اولیه راه اندازی بخش های جدید، تعداد ۷ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بخش آی.سی.یو کووید و تعداد ۱۰ بیمار نیز در بخش کووید ۵ بستری شد.

وی یاد آور شد: در شرایط فعلی همه ما مسوولیت داریم که علاوه بر رعایت نکات بهداشتی، به تمام افرادی که با کم توجهی مسبب انتشار ویروس در جامعه هستند، لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بهداشت دست و استفاده از ماسک را یادآوری کنیم.

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۱۷۷ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا به ۸۵۰۶ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۱۱ مورد بستری شدند.

وی ادامه داد: بنابراین مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۷۷ هزار و ۹۳۸ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۵۰۶ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون ۱۴۰ هزار و ۵۹۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. تا کنون یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۳۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری اظهار کرد: استان خوزستان همچنان در وضعیت قرمز و ۶ استان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی ادامه داد: استان‌های کردستان، خوزستان و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، کرمان، آذربایجان شرقی، اصفهان و یزد در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: راهبرد اصلی وزارت بهداشت، قطع زنجیره انتقال عفونت برای شکست کووید ۱۹ است. بنابراین از تجمع غیرضروری و سفرها خودداری شده و در فضاهای عمومی از ماسک استفاده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha