۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 980
کد خبر: 83818028
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ممانعت از خروج ۴۸۳ راس احشام در مرزهای آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: با تلاش ماموران این مرزبانی از خروج ۴۸۳ راس گوسفند از مرزهای این استان به کشور همسایه ممانعت شد.

سردار سرتیپ دوم یحیی حسین‌خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد احشام در راستای انسداد کامل نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی ارومیه و با اجرای گشت و کمین هدفمند در نوار مرزی و استفاده از تجهیزات اپتیکی و الکترونیکی در حین پایش حوزه استحفاظی کشف شد. 

وی اضافه کرد: قاچاقچیانی که قصد انتقال این احشام را داشتند پس از مشاهده مرزبانان از محل متواری شدند که تلاش برای دستگیری آنها در حال انجام است.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی، ارزش ریالی این تعداد احشام مهار شده را ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های دخیل با قاچاق کالا و ارز به شمار می‌رود و سالانه میلیاردها ریال جریمه برای متخلفان این بخش صادر می‌شود.

مقابله با قاچاق احشام نیز در همین راستا با جدیت در مرزهای این استان دنبال می‌شود که این اقدام در راستای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت انجام می‌شود.

طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان‌غربی حدود ۹۶۷ کیلومتر است؛ این استان از طرف شمال ۱۴۹ کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با جمهوری خودمختار نخجوان، از طرف شمال و غرب ۵۶۶ کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و ۲۵۲ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد که از این مقدار ۱۵۰ کیلومتر آن در شهرستان ارومیه واقع شده است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha