۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 83818135
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جذب ۱۱۲ درصدی اعتبارات بخش کشاورزی سفر رییس‌جمهوری در خراسان شمالی

بجنورد-ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: در دور دوم سفر هیات دولت به استان هزار و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای حوزه بخش کشاورزی استان اختصاص یافته بودکه ۱۱۲درصد آن در سال گذشته جذب شد.

مهندس علی بهنام فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برای سال ۹۹ نیز هزار و ۶۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است گفت: هنوز این اعتبارات ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه هشت پروژه برای زیر بخش های مختلف کشاورزی در سفر هیات دولت به این استان مصوب شده بود، افزود: طرح های مربوط به روش های نوین آبیاری در سطح سه هزار و ۵۶۰ هکتار، کمک های فنی و اعتباری بازسازی و نوسازی قنوات ۱۸ کیلومتر، تامین و انتقال آب برای توسعه باغ ها در اراضی شیب دار در سطح ۴۵۰ هکتار و تکمیل مجتمع های گلخانه ای و دامپروری از جمله پروژه ها است.

بهنام فر افزود: حد نگاری (کاداستر) و پایش اراضی کشاورزی در سطح ۱۲ هزار هکتار، اجرای عملیات آبخیزداری در سطح ۶۴ هزار هکتار، مطالعات جامع و عملیات اجرایی ساماندهی عشایر  و اجرای طرح های کوچک تامین آب استخر ها، بند های انحرافی و کانال ها از دیگر پروژه ها است.

 معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی این پروژه ها بین ۵۰ تا ۷۵ درصد است.

سهم خراسان شمالی ۶ دهم درصد از تولید ناخالص داخلی تمامی بخش های اقتصادی کشور است که سهم بخش کشاورزی استان ۱.۱ درصد از تولید ناخالص بخش کشاورزی کشور است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزاز است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

کاروان دولت تدبیر و امید، ۲۳ تیرماه پارسال به خراسان شمالی سفر کرد.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha