۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۵۵
کد خبر: 83818284
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح آبرسانی به نوشهر و چالوس نیاز به بررسی کارشناسی دارد

نوشهر - ایرنا - فرماندار چالوس بر ضرورت تسریع در روند اجرایی طرح ملی آبرسانی به نوشهر و چالوس تاکید کرد و گفت: برای ادامه اجرای طرح آب رسانی به شهرستان‌های نوشهر و چالوس در حاشیه حریم آزاد راه چالوس تا مرزن اباد باید بررسی حقوقی و مسائل فنی به صورت کارشناسی انجام شود.

محمد ناصر زندی روز پنجشنبه در جلسهٔ رفع مشکلات پروژه آبرسانی شهرهای چالوس، نوشهر و هچیرود در فرمانداری چالوس افزود:  مسیر این خط انتقال آب که در حریم آزاد راه چالوس به مرزن آباد، جاده قدیم چالوس و رودخانه قرار دارد باید به صورت دقیق کارشناسی شود تا کمترین خسارت و مشکل به آزاد راه، راه قدیم و بستر رودخانه وارد شود.

وی گفت: در این راستا نیاز به هماهنگی بیشتر بین دستگاه های آب منطقه ای، شرکت آزاد راه و اداره راه چالوس است که باید ظرف مدت یک هفته مسیر عبور لوله آب شرب   بازنگری شود و بهترین مسیر هم با نظر کارشناسان دستگاههای متولی ارائه شود.

فرماندار چالوس گفت که با اجرای این طرح ملی علاوه بر آب شرب ساکنان  چهار شهر نوشهر، چالوس ، مرزن آباد و هچیرود و ۱۲۹ روستای منطقه ، باید اب جمعیت شناور در چند سال آینده را تامین می کند.

معاون بهره برداری قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال هم در این جلسه بر ضرورت حفظ حریم آزاد راه تاکید کرد و افزود: باید برای اجرای لوله گذاری آب در حریم آزاد راه تمامی مسایل کارشناسی مورد توجه قرار گیرد.

محمد قاسم محمد کریمی ادامه داد: در برخی از مناطق مسیر تعیین شده عبور لوله ۲ متر با آزاد راه فاصله دارد که می طلبد علاوه بر اجرای فاز دوم مطالعاتی حریم آزاد راه با همکاری کارشناسان این شرکت و شرکت آب منطقه ای مازندران مسایل حقوقی عبور این لوله نیز تعیین شود تا در صورت وارد شدن آسیب به آزاد راه پاسخگو مشخص باشد.

مدیر طرح های توسعه منابع آب مازندران هم با تاکید بر ضرورت تامین آب شرب منطقه با توجه حضور جمعیت میلیونی مسافران گفت :‌ برای اجرای این طرح آبرسانی با توجه به حساسیت های زیست محیطی به لحاظ اجرایی و منابع ملی و منابع طبیعی  تمامی این ملاحظات لحاظ خواهد شد.

افراسیاب میرزایی  با اشاره به تعامل این اداره با سایر دستگاهها گفت: برای تامین آب شرب شهر مرزن آباد، سد انحرافی ، خط انتقال تا ابتدای مخازن مرزن آباد به طول ۳/۵ کیلومتری با لوله یک هزار و ۲۰۰ میلی متر و تصفیه خانه اضطراری آن با ظرفیت ۳۰۰ لیتر بر ثانیه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: برای اجرای زودتر این طرح ملی در پائین سد انحرافی چالوس یک چاه فلمن در نظر گرفته شد تا خط انتقال به سی سنگان و نمک آبرود عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که شاهد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی خط انتقال آب، ۴۵ درصدی سد انحرافی و ۹۰ درصدی پیشرفت مطالعاتی این پروژه شده است.

مدیر طرح آبرسانی به چالوس، نوشهر و مرزن آباد هم  در این جلسه گفت: این طرح آبرسانی با تصفیه خانه با ظرفیت یکهزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه،  سامانه و بند انحرافی برای تامین آب، ۱۳۴ کیلومتر خط انتقال لوله های فولادی و پلی اتیلن ، ساخت مخزن با ظرفیت ۵۴ هزار متر مکعب که آب شرب نیم میلیون نفر جمعیت  برای ۱۴۲۵ پیش بینی شده است

سید محمد کریمی با اشاره به آغاز این پروژه از سال ۹۶ گفت :  بر اساس برنامه ریزی انجام شده در صورت تامین اعتبارات لازم و بدور از مسایل حاشیه ای این طرح در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می برسد.

وی عبور خط لوله از زمین های کشاورزی اهالی به طول ۶ کیلومتر را دغدغه و مشکلات بر شمرد و افزود: تاکنون ۳۰ درصد این اراضی تملک شده و خواستار همکاری اداره های منابع طبیعی، محیط زیست، شرکت آزاد راه و اداره راه برای تسریع اجرای پروژه شد.

مدیر طرح آبرسانی به چالوس، نوشهر و مرزن آباد خواستار همکاری همه دستگاه های ذیربط برای تکمیل هر زودتر این طرح و تامین آب شرب برای منطقه شهرستان های نوشهر و چالوس شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha