استاندار کردستان: محدودیت کرونایی دوباره اعمال می‌شود

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان با اشاره به وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در سنندج گفت: اگر مردم نکات، توصیه ها، هشدارهای بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند مجبور هستیم دوباره محدودیت‌های کرونایی را در برخی مناطق این استان اعمال کنیم.

بهمن مرادنیا روز جمعه در جلسه ستاد مقابله با بحران استان کردستان با اشاره به اینکه در چند روز گذشته در پی افزایش شدید آمار مبتلایان به کرونا در سنندج درخواست اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان از سوی مردم و برخی فعالان و دستگاه درمانی استان به استانداری اعلام شده است، اظهار داشت: برای عملی شدن این مساله ۲ دیدگاه شامل حساس سازی مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها و یا تعطیلی کسب و کار آنان وجود دارد.

به گفته وی، هم اکنون و با توجه به شرایط بوجود آمده و افزایش تعداد مبتلایان و تکمیل شدن ظرفیت تخت های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی در استان، پیگیر دریافت برخی اختیارات از ستاد ملی مقابله با کرونا برای اعمال محدویت‌هایی در سنندج و برخی شهرهای پرخطر از جمله مریوان و سقز هستیم.

وی اضافه کرد: ستاد استانی مقابله با کرونا در کردستان در مرحله اول بدنبال افزایش حساسیت مردم و بازگشت رعایت پروتکل‌ها از سوی آنان را دنبال می‌کند و در کنار آن تعطیلی برخی عوامل و مراکز تجمع از جمله برگزاری عروسی و مراسم ختم و ترحیم، پارک‌ها و قلیانسراها را در دستور کار قرار داده است.

 مرادنیا افزود: انتظاری که از مردم می‌رود خود را موظف به رعایت نکات بهداشتی کرده و از برگزاری هر گونه مراسم تجمع زا از جمله عروسی در باغ‌ها، پارگینگ‌ها، زیر زمین‌ها و مجالس ختم در مساجد، آرامستان و خانه‌های شخصی برای حفظ سلامت خود و اطرافیانشان خودداری کرده و در صورت مشاهده مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند تا با متخلفان برخورد شود.

وی یادآور شد: همچنین با توجه به وجود تعطیلات آخر هفته آینده،  در نظر داریم به منظور جلوگیری از ورود مسافر به استان بازار و تفرجگاه‌های شهرستان‌های مریوان، سقز و بانه را تعطیل کنیم لذا اصناف و بازاریان موظف هستند در این ایام به اطلاع مردم بسته بودن واحدهای خود را اعلام کنند.

استاندار کردستان تاکید کرد: مهمترین علت بازگشت شیوع کرونا در این استان عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بی تفاوتی به سلامت جامعه از جانب مردم بود و در این راستا گروه‌های نظارتی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی، فرمانداری، دادستانی، نیروی انتظامی و صنعت، معدن و تجارت فعالیت‌های نظارتی خود را تشدید خواهند کرد.

مرادنیا در خصوص اعمال محدودیت‌های کرونایی در این استان گفت: فردا شنبه جلسه ویدیو کنفرانس با رییس جمهوری برگزار و گزارشی از وضعیت مبتلایان این استان به ستاد ملی مقابله با کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان ارائه می‌شود که یکی از درخواست‌های ما برگشت برخی محدودیت‌های کرونایی در این استان است.

وی یادآور شد: کاهش حضور کارکنان دولت در ادارات به نصف پرسنل، تعطیلی واحدهای صنفی پرخطر و اعمال برخی محدودیت‌های دیگر از جمله درخواست‌های ما از ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا ظهر پنجشنبه ۲۲ خرداد در مجموع ۱۸۰ هزار و ۱۷۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت۷۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۵۸۴ نفر رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha