۲۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۰۹
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83819008
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رای گیری همه پرسی اصلاح قانون اساسی در مناطق دورافتاده روسیه آغاز شد

مسکو - ایرنا - رای گیری همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه در مناطق دورافتاده و صعب العبور این کشور آغاز شد.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز جمعه اعلام کرد: منطقه یامال در شمال سیبری روسیه پیش از موعد و زودتر از بقیه مناطق روسیه، رای گیری برای همه پرسی عمومی اصلاح قانون اساسی روسیه را آغاز کرد و صندوق های رای گیری در خیمه ها مستقر شده است. 

رسانه روسی افزود: در بقیه مناطق روسیه، تدارکات برای برگزاری رای گیری همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه جریان دارد. در مناطق روسیه باتوجه به ویژگی‌های هر منطقه، تدارکات صورت می‌گیرد به عنوان مثال در جمهوری تاتارستان برگه‌های رای گیری به زبان‌های روسی و تاتاری چاپ می‌شود. 

تدابیر پیشگیری از انتشار کرونا، بخش مهم تدارکات برای برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه را تشکیل می‌دهد و دستورالعمل ویژه‌ای برای این منظور تدوین شده و کمیسیون مرکزی انتخابات آن را تایید کرده است.

همه اماکنی که رای گیری صورت می‌گیرد ضدعفونی می‌شود و افرادی که در رای گیری شرکت می کنند فاصله اجتماعی را رعایت و به هر فرد هنگام ورود به حوزه رای گیری بسته‌ای شامل خودکار، ماسک طبی و دستکش یک بار مصرف داده می‌شود.

گفتنی است رای گیری اصلی ۲۵ ماه ژوئن تا اول ماه جولای (۱۱ تیرماه) برگزار خواهد شد و روز اول جولای به عنوان روز رسمی رای گیری همه پرسی اصلاح قانون اساسی تعطیل عمومی خواهد بود.

گفتنی است، دادگاه قانون اساسی روسیه اسفند ماه سال ۹۸ در بیانیه ای اعلام کرد که طرح اصلاح قانون اساسی روسیه، ازنظر محتویات و مراحل تصویب با قانون اساسی مطابقت دارد و قاضی های دادگاه به این نتیجه رسیدند که طرح اصلاح قانون اساسی روسیه با فصل‌های اول، دوم و نهم این قانون مغایرت ندارد. 

با اصلاح قانون اساسی روسیه ازجمله به پوتین امکان برای ادامه ریاست جمهوری پس از سال ۲۰۲۴ داده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha