۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 83819350
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۴ هکتار از مراتع و مزارع بوکان طعمه حریق شد

۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۴۴
کد خبر: 83819350
۴ هکتار از مراتع و مزارع بوکان طعمه حریق شد

مهاباد- ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: بر اثر سهل‌انگاری در روشن کردن آتش، چهار هکتار از مراتع و مزارع گندم در این شهرستان طعمه حریق شد.

سیدفواد هاشمی روز شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سریال آتش گرفتن مراتع و مزارع در زیر سایه سهل‌انگاری در روشن کردن آتش در این شهرستان آغاز شده است، اظهار داشت: بعدازظهر روز گذشته سه فقره آتش‌سوزی جداگانه در مناطق مختلفی از روستاهای این شهرستان به وقوع پیوست که عامل همگی آنها انسانی بود.

وی ادامه داد: در حادثه نخست آتش گرفتن باغی در روستای "اوچ‌تپه" در بخش سیمینه بود که بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه شماره چهار این سازمان به محل اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: در این حادثه حدود یک هکتار از علف‌های هرز این باغ دچار آتش‌سوزی شد که در این حادثه تعدادی از درختان داخل علف‌های هرز دچار تنش گرمایی شده و خسارتی به آنها وارد شد.

هاشمی اضافه کرد: این حادثه به علت سهل‌انگاری در روشن کردن آتش در این مکان روی داده بود که خوشبختانه با حضور به موقع آتش‌نشانان، حریق مهار و از گسترش آن جلوگیری به‌عمل آمد.

وی اضافه کرد: حریق دیگر در روستای "بیگ اویسی " از توابع بخش مرکزی سقز در استان کردستان به وقوع پیوست که به دلیل فاصله زمانی و مکانی با شهرستان بوکان آتش‌نشانان ایستگاه شماره سه این سازمان به محل اعزام و آتش را با کمک نیروهای مردمی و امدادی خاموش کردند که در این حادثه نیز یک هکتار مرتع دچار آتش‌سوزی شد.

 وی افزود: حادثه دیگر در روستای "کلتگه" از توابع بخش مرکزی بوکان اتفاق افتاد که بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه شماره سه این سازمان به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: این حادثه که بعلت سهل‌انگاری در روشن کردن آتش بوجود آمده بود؛ بیش از ۲ هکتار از مراتع و مزارع گندم این روستا در آتش سوخت که نیم هکتار آن مزرعه گندم و مابقی مرتع بود.

وی افزود: هرساله با فرارسیدن فصل گرما و خشک شدن علف‌های هرز و به‌دنبال آن افروختن آتش در طبیعت توسط مردم و به‌ویژه کشاورزان؛ خسارت‌های زیادی به طبیعت، مراتع و مزارع وارد می‌شود.

از ابتدای سالجاری تاکنون ۶ مورد آتش‌سوزی در مراتع و مزراع بوکان گزارش شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha