خلیل رنجبر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ورزش خانگی راهکاری برای تقویت ایمنی بدن و مبارزه با ویروس کرونا است، اظهار داشت: به منظور گسترش ورزش، ایجاد انگیزه وحفظ نشاط و شادابی دانش آموزان، پویش ورزش در خانه از ۱۵ اسفند ۹۸ تا ۲۳ خرداد ماه جاری در مدارس مجازی استان برگزار شد.
وی با اشاره به ضرورت توجه به فعالیت بدنی و اجرای برنامههای پیشگیری از کمتحرکی دانشآموزان با نیاز ویژه افزود: از طریق مدارس مجازی و کانالهای ارتباطی انجام حرکات ورزشی دانشآموزان در منزل پیگیری و ترویج داده شد.
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: فعالیتهای ورزشی باید متناسب با سن و جنسیت دانشآموز باشد و قابلیت تمرین در محیط خانه را داشته باشد و سیستم ایمنی بدن دانشآموزان را تقویت کند.
وی یادآور شد: در این ایام که ماندن در خانه یکی از راهکارهای اصلی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است، دانشآموزان میتوانند با حرکاتی ساده همچون دراز و نشست یا حرکات کششی به همراهی والدین در محیط خانه ورزش کنند.
رنجبر در ادامه با بیان اینکه سند تحول بنیادین بعنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه های مختلفی به ویژه فعالیت های ورزشی تاکید دارد. گفت: تربیت بدنی در تمام دوره های تحصیلی دانشآموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه است.
وی با تاکید بر تأثیر ورزش بر روحیه و یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه افزود: ورزش علاوه بر ایجاد شور و نشاط، کاهش آثار سوء جسمانی و روحی ناشی از معلولیت به آنها کمک میکند که مهارتهای زندگی را یاد گرفته، به سطح جامعه بیایند و توانمندیهای خود را به نمایش بگذارند.
رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان تاکید کرد: از طریق تربیتبدنی دانشآموز دارای نیاز ویژه یاد میگیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد وبه سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.
در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانشآموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.
نظر شما