۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۳۷
کد خبر: 83819692
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آل سعود به هیچ تعهدی پایبند نیست

۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۳۷
کد خبر: 83819692
آل سعود به هیچ تعهدی پایبند نیست

تهران - ایرنا - رژیم آل سعود در سال‌های اخیر به هیچیک از تعهدات بین‌المللی خود پایبند نبوده و همواره سعی کرده در مسایل جهانی به پشتوانه سردمداران آمریکا برای دیگر کشورها مشکل ایجاد نماید.

حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه، تجاوز به یمن و تلاش برای سقوط قیمت نفت، فقط تعدادی از مشکلات ایجاد شده توسط آل سعود در سطح منطقه و جهان در سال‌های اخیر است که سران آمریکا برای انجام آن با تمام توان رژیم سعودی را یاری کرده‌اند که نتیجه آن فقط خسارت‌های فراوان معنوی و مادی برای مردم منطقه بوده است.

یکی از اقدامات ضدانسانی و ضداسلامی آل سعود در منطقه حمله ائتلاف عربی – آمریکایی به سرکردگی عربستان به کشور یمن بوده است، تجاوزی که از تاریخ ششم فروردین سال ۱۳۹۴ آغاز شده و تاکنون مرگ هزاران یمنی و آوارگی میلیون ها نفر دیگر و ویرانی این کشور فقیر خاورمیانه را به همراه داشته است.

عربستان در شامگاه ۲۰ فروردین سال جاری توسط «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف متجاوز از اعلام آتش‌بس یکجانبه در یمن خبر داده و گفته بود که این آتش‌بس از پنجشنبه ۲۱ فروردین آغاز و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت و پس از آن نیز باصطلاح این آتش‌بس تمدید شده است.

البته هنوز دقایقی از آتش بس یکجانبه عربستان در جنگ یمن نگذشته بود که نمایشی بودن آن ثابت شد و سعودی‌ها و همپیمانان آن بامداد پنجشنبه ۲۱ فروردین حملات گسترده و همه جانبه‌ای را در شمال یمن آغاز کردند و آل سعود دوباره نشان داد که حتی برای چند ساعت نیز به قول و وعده‌های خود پایبند نیست.

مردم مسلمان جهان انتظار داشتند که آل سعود و حامیان آن حداقل در ماه مبارک رمضان دست از حملات جنایت‌بار خود علیه مردم مسلمان یمن بردارند، اما این انتظار نیز ثمری نداشت و متجاوزان با تمام توان در این ماه نیز به حملات خود ادامه دادند و حتی بیشتر از گذشته نیز خون بیگناهان یمنی را به زمین ریختند.

شرایط یمن روز به روز بدتر می‌شود و ائتلاف متجاوز عربی – آمریکایی به سرکردگی عربستان هنوز هم به حملات خود علیه مردم یمن ادامه می دهند، به حدی که سرتیپ «یحیی سریع» دیروز (جمعه) اعلام کرد که حملات ائتلاف سعودی به یمن ادامه دارد و این ائتلاف به رغم ادعای آتش‌بس، طی هفته گذشته نسبت به انجام ۱۰ عملیات هجومی و بیش از ۲۵۰ حمله هوایی علیه یمن در جبهه‌های «مارب، الجوف»، ساحل غربی یمن و «صعده» اقدام نموده است.

 سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین افزود که این ائتلاف ظرف این مدت بیش از ۲۵۰ حمله هوایی را به استان های مارب، الجوف، صنعا، صعده، حجه و مناطق مرزی انجام داده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در عین حال مجموع حملات هوایی و عملیات نظامی ائتلاف سعودی از تاریخ ۹ آوریل (۲۱ فروردین) تا کنون را ۱۴۵ عملیات هجومی و بیش از ۲۰۴۱ حمله هوایی اعلام کرد.

شرایط اسفبار مردم یمن به دلیل حملات گسترده و همه جانبه ائتلاف سعودی نشان می‌دهد که متجاوزان به هیچ‌وجه دست‌بردار اقدامات ضدانسانی خود نیستند و به هیچ قول و قراری حتی تعهدی که خود اعلام کرده‌اند، پایبند نیستند، از این رو به نظر می‌رسد که نهادهایی همچون سازمان کنفرانس اسلامی باید وارد قضیه جنگ یمن شده و سعودی‌ها را به پایان تجاوز متعهد نمایند تا بیش از این مردم مظلوم و مسلمان یمن عذاب نکشند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha