میانگین بیماران بستری کرونایی در زنجان افزایش یافته است

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طی چند روز اخیر شمار مبتلایان به کرونا در این استان در بخش بستری و سرپایی افزایش یافته، بطوری که متوسط بیماران بستری از ۳۰ نفر تا ۲ هفته گذشته، اکنون به بیش از ۴۰ نفر رسیده است.

دکتر پرویز قزلباش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجایی که هر فرد مبتلا در صورت نیاز حدود ۶ روز باید در بیمارستان بستری شود، روند حاکم در استان وضعیتی را فراهم می‌کند که در روزهای آتی به صدها تخت برای بستری بیماران کرونایی نیاز باشد.

وی اضافه کرد: طی روزهای اخیر نیز بیماریابی سرپایی کرونا افزایش ناگهانی داشته، بطوری که پیش از این، در بیماریابی‌ها به طور متوسط ۵۶ نفر نمونه مثبت گزارش شده بود که در روزهای اخیر این تعداد به بالای ۱۶۰ نفر رسیده و منجر به افزایش ۱۸۵ درصدی موارد مثبت در بیماران سرپایی شده است.  

این مسؤول ادامه داد: بازگشایی‌ها و بازگشت به کسب و کارها باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد، هرچند که در ضمانت‌های اجرایی پروتکل‌ها مشکلاتی وجود دارد.

وی اظهار داشت: بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که در برخی اماکن عمومی به ویژه در آرامستان‌ها و مراکز خرید و بازارها، این چارچوب‌ها رعایت نمی‌شود، بطوریکه‌ در یک مراسم عروسی هشت  نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند، که در این راستا، آگاه‌سازی مردم و تشدید نظارت‌ها مهم است.

قزلباش افزود: تا کنون و با اقدامات انجام گرفته تست کرونای یک‌هزارو ۲۵۲ نفر در استان مثبت بوده است که بیماران بدحال بستری و تحت درمان قرار دارند.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از یک‌هزار نفر معادل ۸۲ درصد مبتلایان، بهبود یافته‌اند و از مجموع بستری‌ها نیز، ۸۷۷ نفر از سرویس آی. سی. یو استفاده کردند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: اکیپ‌های اورژانس نیز اطرافیان مبتلایان کرونایی را بررسی می‌کنند که در این میان ۴۱ درصد افرادیکه با  آنان تماس داشتند موارد مثبت بودند که باید مورد پیگیری قرار گیرند و بیماران شناسایی شده تحت درمان دارویی یا در نقاهتگاه‌ها تحت پرستاری هستند.

وی خاطرنشان کرد: این استان با اقدامات مناسب، پایلوت کشور در طرح غربالگری شناخته شد که بیش از ۱۶ هزار نفر غربالگری شدند و سه هزار و ۲۵۴ نفر مثبت بودند، سه نفر از نزدیکان آن‌ها نیز مورد آزمایش قرار گرفتند که نمونه یک‌هزارو ۶۲۰  نفر از آن‌ها مثبت اعلام شد.
 
 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته  اعلام کرد: تاکنون ۱۸۲ هزارو ۵۴۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و۶۵۹ نفر رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha