۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۴۵
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 83819840
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانوی بوکانی یک سنجاب را تحویل محیط زیست داد

۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۴۵
کد خبر: 83819840
بانوی بوکانی یک سنجاب را تحویل محیط زیست داد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: بانوی دوستدار محیط زیست در این شهرستان، یک بطانه سنجاب بلوطی را از بازار خریداری و جهت رهاسازی تحویل این اداره داده است.

آوات بازیار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارکنان یگان حفاظت محیط زیست بوکان نیز این سنجاب را نگهداری و تیمار کرده و پس از بهبود حال عمومی این حیوان، در طبیعت و مناطق جنگلی رها کردند.

وی بیان کرد: سنجاب ایرانی جزء گونه‌های بومی ایران و شاخص جنگل‌های زاگرس محسوب شده و با دفن کردن دانه‌های بلوط در زیر خاک نقش مهمی در گسترش و تجدید حیات جنگل‌های بلوط غرب کشور دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان افزود: برخی سودجویان و شکارچیان به علت عدم آگاهی یا منفعت طلبی از ارزش بالای زیستی این حیوان باخبر نبوده و با صید و خرید و فروش غیرمجاز آنها موجب کاهش جمعیت این گونه شده‌اند.

"بازیار" ادامه داد: این مسأله لزوم فرهنگ سازی و صیانت و حفاظت هرچه بیشتر از این گونه ارزشمند و جلوگیری از تخریب زیستگاه های طبیعی آنها را دو چندان می‌کند.

 سنجاب ایرانی  بین ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متر طول دارد و از دانه، میوه، جوانه، برگ، پوست درختان و  تخم و جوجه پرندگان تغذیه می‌کند. برای فصل زمستان مقدار زیادی مواد غذایی و به خصوص دانه بلوط را در سوراخ‌های زمین، زیر ریشه، یا سوراخ درختان مخفی می‌کند که این کار او، کمک فراوانی به رشد و تجدید حیات جنگل‌های بلوط می‌ کند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha