۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۱۱
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 83819877
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دومین شنبه اعتراضی در استرالیا علیه نژادپرستی

۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۱۱
کد خبر: 83819877
دومین شنبه اعتراضی در استرالیا علیه نژادپرستی

تهران – ایرنا – استرالیا امروز، دومین شنبه اعتراضی‌اش ضد نژادپرستی را سپری کرد، به‌طوری‌که معترضان در شهر داروین واقع در شمال این کشور با مجوز مقام‌های بهداشتی ایالتی به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقا م های دولتی در سیدنی، آدلاید و پرت از مردم خواستند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند و در تجمعات اعتراضی شرکت نکنند.

پلیس ایالت نیوساوت ولز هشدار داد کسانی که در تظاهرات سیدنی شرکت کنند، ممکن است جریمه یا بازداشت شوند.

انتظار می رود شهر پرت مرکز ایالت استرالیای غربی صحنه بزرگترین راهپیمایی ضد نژادپرستی در این کشور باشد، به طوری که سازمان دهندگان محلی پیش بینی می کنند که بیش از ۸ هزار نفر در این تجمع شرکت کنند، حتی با وجودی که شورای شهر مجوز برگزاری اعتراض را صادر نکرده است.

هفته گذشته، دهها هزار نفر در شهرهای سیدنی، ملبورن و بریزبن علیه نژادپرستی و مرگ بومیان استرالیایی در حبس، تظاهرات کردند.

آزمایش کرونای فردی که هفته گذشته در تجمع اعتراضی ملبورن شرکت کرد، مثبت اعلام شد و این مساله، نگرانی ها درمورد شیوع موج دوم ویروس کرونا در استرالیا را افزایش داد.

در همین حال، حدود یک هزار معترض امروز (شنبه) در سیتی پارک شهر داروین تجمع کردند تا به قتل جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی و بومیان استرالیایی که در بازداشت جان می دهند، اعتراض کنند.

بومیان و ساکنان جزایر تنگه تورس استرالیا ۲ درصد از جمعیت بزرگسال این کشور را تشکیل می دهند، اما ۲۷ درصد از جمعیت زندانی استرالیا به این افراد اختصاص دارد.

این افراد، محرومترین اقلیت قومی استرالیا هستند و آمار مرگ و میر نوزادان و سلامت ضعیف فقرا در آن بالاتر از دیگر مناطق این کشور است. همچنین امید به زندگی و سطح آموزش و اشتغال در این منطقه پایین تر از مناطق دیگر است.

در همین حال، قرار است تجمع ی نیز در سیدنی به رغم صدور حکمی قضایی در ممنوعیت تجمعات به دلیل شیوع کرونا، برگزار کند.

فعالان اجتماعی از مردم خواسته اند برای دور زدن مقررات فاصله گذاری اجتماعی و ممنوعیت تجمع بیش از ۲۰ نفر، با فاصله از هم قدم بزنند و سوار دوچرخه باشند.

براساس این گزارش، جورج فلوید بر اثر فشار زانوی یک افسر سفیدپوست آمریکایی جان سپرد و درپی قتل وی، موج گسترده اعتراض های ضدنژادپرستی سراسر آمریکا و کشورهای دیگر را فرا گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha