۳۵ خدمت به روش برخط به جامعه کار و تلاش هرمزگان ارایه می‌شود

بندرعباس – ایرنا - ۳۵ خدمت و زیرخدمت از مجموع خدمت های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به روش برخط و از طریق میزخدمت الکترونیکی به جامعه کار و تلاش داده می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استای کاهش ارباب رجوع و انجام امور به صورت غیرحضوری، تعداد زیادی از خدمات این اداره کل در استان و شهرستانهای تابعه از طریق الکترونیکی در پایگاه اینترنتی این اداره کل، تلفنی، پیامکی و همچنین بکارگیری شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود.

هادی ابراهیمی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، در راستای حفظ سلامت کارکنان و ارباب رجوع و همچنین کاهش تردد، خدماتی که قابلیت الکترونیکی شدن دارند، انجام و اطلاع رسانی شده و مراجعان می توانند خدمات خود را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

وی ادامه داد: این کار علاوه بر تحقق دولت الکترونیک، موجب پیشگیری از شیوع ویروس عامل بیماری کرونا و همچنین دادن خدمت‌های موثر و تسهیل در خدمت رسانی شایسته به جامعه هدف می‌شود.

وی برخی از این خدمت‌ها را شامل تایید صلاحیت متقاضیان خدمات حمایتی، تایید صلاحیت متقاضیان دریافت تسهیلات، برقراری مقرری بیمه بیکاری، تایید صلاحیت مشاغل سخت و زیان آور، صدور مجوز و گواهینامه صلاحیت شرکتهای خدماتی و مراکز مشاوره کارآفرینی، خدمت‌های کاریابی و ساماندهی مشاغل خانگی عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان همچنین صدورگواهینامه(کارنامه) شغلی ایرانیان شاغل در خارج از کشور، ثبت و تشکیل تعاونی ها، نظارت بر تعاونی‌ها، فرهنگ سازی حوزه کار و تعاون، رسیدگی و صدور احکام (رای) مربوط به شکایات کارگری، ارائه خدمات ورزشی کارگران، حمایت از توسعه تعاونی‌ها و تایید طرحهای طبقه‌بندی مشاغل کارگری را بخش دیگری از این خدمت‌ها اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha