۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 83820842
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رونق صادرات ۱۸ میلیون دلاری کالا از سمنان در شرایط کرونا

سمنان- ایرنا- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بیش از ۱۸ میلیون دلار کالا طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۹۹ و در شرایط شیوع کرونا از گمرک استان صادر شد.

حمیدرضا مداح روز یکشنبه در حاشیه نشست کارگروه توسعه صادرات استان سمنان افزود:  ۲۴هزار و ۲۷۸ تن کالا از استان سمنان در دو ماه اول امسال به ارزش ۱۸ میلیون و ۲۷۶ هزار دلار صادر شد.

وی با بیان اینکه ارزش هرتن کالای صادراتی در استان سمنان طی این مدت ۷۵۳ دلار بود، خاطر نشان کرد: بیشترین کالاهای صادراتی استان از نظر وزنی ۵۳ درصد محصولات ساختمانی و معدنی، ۴۳ درصد محصولات صنعتی ، سه درصد فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی، و یک درصد محصولات کشاورزی و دامی بود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: کالاهای صادراتی شامل ۳۴ قلم در این مدت از سوی ۳۳ واحد تولیدی به ۲۲ کشور جهان صادر شد.

مداح افزود: در دو ماه ابتدایی سال ۹۹ یکهزار و ۳۵۵ تن کالا به ارزش پنج میلیون و ۹۲۱ هزار دلار به استان سمنان وارد و از گمرک ترخیص شد که عمده کالاهای وارداتی ۲۵ نوع قلم کالا شامل ماژول نمایشگر، اجزاء و قطعات ماشین ها و دستگاه‌های برقی ، سایر هادی‌های برقی ، محصولات تخت نوردشده و کائوچو بود که توسط ۱۴ شرکت و واحد تولیدی از ۹ کشور جهان وارد شد.

یک هزار و ۸۴۱ واحد صنعتی با سرمایه گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر در استان سمنان دارای پروانه بهره‌برداری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha