۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83821482
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سالن های غذاخوری پکن خالی شد

۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۱۴
کد خبر: 83821482
سالن های غذاخوری پکن خالی شد

پکن-ایرنا- به دنبال گزارش هایی مبنی بر شیوع کرونا در شهر پکن پایتخت چین که افزون بر ۲۱ میلیون نفر جمعیت دارد رستوران های این شهر بار دیگر خالی از مشتری شد.

به گزارش ایرنا این اتفاق در حالی می افتد که شهر پکن یکی از امن ترین نقاط چین از لحاظ همه گیری بود و هیچ موردی از کرونا در نزدیک به ۲ ماه در آن گزارش نشده بود.

از روز پنجشنبه گذشته که اولین مورد ابتلا به کرونا در پایتخت گزارش شد مردم با نگرانی بیشتری اخبار را دنبال می کنند و در انتظار اطلاعات جدید کمیسیون بهداشت محلی هستند که شمار مبتلایان را تا امروز پنجشنبه حدود ۲۰۰ نفر اعلام کرده است.

در همین حال شیوع دوباره ویروس در شهر پکن، خسارات بسیار سنگینی را متوجه صنایع غذایی کرده است و بخصوص به دلیل آنکه موارد جدید از بازار شین فادی و محل فروش ماهی سالمون مربوط می شود رستوران های ژاپنی بیشترین زیان ها را متحمل شده اند.

هایونگ از رستوران ژاپنی در فروشگاه جوی سیتی شهر پکن می گوید که شمار مشتریان ما نزدیک به ۹۰ درصد کمتر شده است و مساله آلودگی تخته های خرد کردن سبزی و ماهی سالمون در بازار شین فادی باعث نگرانی مشتریان شده است.

پس از دو ماه قرنطینه سفت و سخت در شهر پکن، کرونا از پایتخت چین رخت بربسته بود و رستوران ها تازه جان گرفته بودند ولی بازگشت آن که احتمال می رود به موج دوم تبدیل شود، بار دیگر صنایع غذایی را در تنگنا قرار داده است.

درجه هشدار دو برای همه سالن های غذا خوری در شهر پکن در نظر گرفته شده است بر این اساس که همه باید کدهای تشخیص داشته باشند و همزمان باید مورد تب سنجی قرار گیرند.

چون اساسا بیماری از بازار شین فادی بزرگترین بازار گوشت و سبزی شهر پکن شایع شده است که ۹۰ درصد سبزی و ۱۰ درصد از گوشت خوک شهر را تامین می کند همه باید برای ورود و خروج بارکدی را اسکن کنند که مشخص می کند از پایان ماه می به این طرف به این بازار نرفته اند در غیر این صورت باید تحت آزمایش کرونا قرار گیرند.

آکادمی علوم اجتماعی چین می گوید که این یک شوک بزرگ به متقاضیان و مصرف کنندگان است که پس از دو ماه بتدریج وارد بازار و سالن های غذاخوری شده بودند.

شیوع کرونا در ماه ژانویه در چین باعث شد صنعت غذایی این کشور فقط برای یک هفته پایانی این ماه متحمل ۷۰ میلیارد دلار خسارت شود پس از آن ۱۳۰ هزار شرکت صنایع غذایی پروانه های فعالیت خود را باطل کردند.

روزنامه گلوبال تایمز چین گزارش کرده که برخورد دولت محلی و مراکز بهداشتی و پلیس با موضوع شیوع کرونا در پکن همانند ورود به یک جنگ بوده است و تلاش جدی در جریان است تا خیلی زود به این موضوع فیصله داده شود.

این نشریه ارگانی حزب حاکم چین شرایط شهر پکن را ویژه توصیف کرده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha