۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۰۴
کد خبرنگار: 1187
کد خبر: 83821664
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۴۰ هزار تُن گندم امسال در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

مهاباد- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۶۴۰ هزار تُن گندم از مزارع دیمی و آبی این استان برداشت شود.

اکبر کرامتی روز یکشنبه در آیین روز انتقال یافته‌های پژوهشی به‌مناسبت هفته جهادکشاورزی افزود: از این میزان محصول قابل برداشت، بیش از ۵۱۴ هزار تُن گندم مازاد برمصرف در ۶۴ مرکز خرید از کشاورزان آذربایجان‌غربی خریداری خواهد شد.

وی بیان کرد: امسال در سطح ۱۵۰ هزار هکتار از مزارع گندم استان عملیات مبارزه با آفت سِن و در سطح ۳۰ هزار هکتار نیز عملیات مبارزه با بیماری‌های قارچی انجام شده‌ است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: علاوه بر این در ۲۲۵ هزار هکتار از مزارع گندم این استان نیز با رشد علف‌های هرز مبارزه انجام شده‌ است.

کرامتی با بیان اینکه گندم‌کاران آذربایجان غربی برای بهبود برداشت محصول سال زراعی جاری، تا یک هفته آینده به‌طور حتم نسبت به سم‌پاشی علیه آفت سِن در مزارع گندم اقدام کنند افزود: امسال ۲۹۰ هزار هکتار از مزارع گندم در استان به‌صورت دیم و ۹۰ هزار هکتار نیز به‌صورت آبی زیر کشت رفته است.

هم‌اکنون ۳۵ درصد از مردم آذربایجان‌غربی در بخش کشاورزی اشتغال دارند که سالانه بیش از ۶ میلیون تن انواع محصولات باغی و رزاعی نتیجه تلاش‌های آنان است؛ این استان دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی اعم از باغی و زراعی است که بیش از ۲۴۰ هزار نفر در این اراضی به کشت و زرع می کنند.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایحان‌غربی است که ۶۴ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد و در سال زراعی جاری بیش از ۳۷ هزار هکتار از این اراضی زیرکشت گندم رفته‌ است.

۲۱ تا ۲۷ خردادماه هر سال به نام هفته جهاکشاورزی در کشورمان نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha