ترکمنستان و آژانس بین‌المللی انرژی درباره انرژی‌های جایگزین همکاری‌ می‌کنند

تهران - ایرنا - یک مقام ارشد دولت ترکمنستان در راستای مطالعات این کشور برای بررسی ظرفیت‌ها و توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر ، این مساله را در یک کنفرانس ویدئویی با مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه ترکمنستان ، "مرادگلدی مریدوف" معاون رئیس کابینه وزیران ترکمنستان در امور نفت و گاز روز جمعه در یک کنفرانس ویدئویی با فاتح بیرول مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی شرکت کرد. دو طرف در این کنفرانس ویدئویی درباره امکان آماده‌سازی یک بازبینی مشترک با آژانس بین‌المللی انرژی درباره چشم‌انداز بخش‌های نفت و گاز و انرژی در ترکمنستان بحث و تبادل نظر کردند.

بنا بر بیانیه وزارت امور خارجه ترکمنستان ، دو طرف همچنین پیشنهادهایی را درباره آموزش پرسنل از طریق سازماندهی دوره‌های کوتاه‌مدت درباره پیش‌بینی تحولات بازارهای بین‌المللی انرژی و همچنین معرفی فناوری‌های در زمینه ارتقای بهره‌وری انرژی و انرژی‌های سبز و جایگزین مورد بررسی قرار دادند و همچنین درباره دورنمای توسعه همکاری در زمینه منابع انرژی جایگزین و تجدیدپذیر تبادل نظر کردند.

به گزارش ایرنا ، هرچند منابع نفت و گاز بخش زیادی از سبد انرژی ترکمنستان را به خود اختصاص می‌دهند بطوری که بیش از 70 درصد انرژی این کشور از منابع گاز و حدود 30 درصد از منابع نفتی تامین می‌شود اما این کشور درصدد مطالعه ظرفیت‌های توسعه منابع انرژی‌های تجدیدپذیر است . این کشور با داشتن آفتاب در بیشتر روزهای سال ظرفیت خوبی برای استفاده از انرژی خورشیدی دارد و ظرفیت انرژی بادی در ترکمنستان هم معادل منابع انرژی فسیلی این کشور برآورد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha