۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۴۸
کد خبر: 83822643
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترکیه: مبارزه ما با گروه پ.ک.ک ادامه خواهد داشت

۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۴۸
کد خبر: 83822643
ترکیه: مبارزه ما با گروه پ.ک.ک ادامه خواهد داشت

تهران - ایرنا - «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در واکنش به حملات بامداد دوشنبه نیروی هوایی این کشور به مراکز نظامی گروه «پ.ک.ک» (حزب کارگران کردستان ترکیه) اعلام کرد که مبارزه در داخل و خارج از کشور با این گروه ادامه خواهد داشت.

وزیر خارجه ترکیه ضمن تشکر از نیروهای این کشور در عملیاتی با عنوان «پنجه عقاب» در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت که ترکیه بار دیگر ضربه سنگینی را به این «گروه تروریستی» در شمال عراق وارد کرده است.

خبرگزاری «آناتولی» بامداد دوشنبه گزارش داد که جنگنده‌های «اف ۱۶ » ارتش ترکیه در عملیاتی با نام پنجه عقاب، ۸۱ مرکز و پایگاه نظامی گروه پ. ک.ک در مخمور و سنجار در شمال عراق را بمباران کرده‌اند.

در همین حال تارنمای «الاخباریه» عراق گزارش داد که جنگنده‌های ترکیه با نقض حریم هوایی این کشور، ارتفاعات «قندیل» و «دریی» و اردوگاه «مخمور و چنگال» را بمباران کردند.

وزارت دفاع ترکیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات پنجه عقاب آغاز شده و جنگنده‌های این کشور «لانه‌ تروریست‌ها» را بر سر آن‌ها خراب می‌کنند.

وبگاه «شفق نیوز» در اقلیم کردستان عراق نیز به نقل از یک مقام امنیتی که به نام وی اشاره نکرده، نوشت که جنگنده‌های ترکیه مراکز نظامی گروه پ.ک.ک را مناطق «سنجار، مخمور، زاب، قندیل، خواکورک، برادوست، کوه‌های کاره و متین، مناطق زینی ورتی و بالکایتی» در استان‌های اردبیل و نینوا در شمال عراق، بمباران کردند.

حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک.ک) حدود چهار دهه است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا می‌جنگد.

این تشکیلات از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و واشنگتن به عنوان گروه تروریستی شناخته شده است.

ارتش ترکیه مدتی است با انجام عملیاتی موسوم به «پنجه عقاب» در شمال عراق، به دنبال پاکسازی این مناطق از حضور عناصر پ.ک.ک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha