۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۴۱
کد خبر: 83823984
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سرنوشت انتخابات ۲۰۲۰ در دستان آمریکایی­‌های لاتین­‌تبار

تهران- ایرنا- «اوکاسیو کورتز» نماینده دموکرات آمریکا، شهروندان لاتین­‌تبار آمریکایی را به رأی دادن در مقابله با «خطر» ترامپ «بی حد و حصر» فراخواند.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری افه، «الکساندریا اوکاسیو کورتز» به عنوان یکی از پیشروترین نماینده­‌های حزب دموکرات کنگره ایالات متحده آمریکا، خواستار بسیج رأی لاتین­‌تبارها در انتخابات ۳ نوامبر (۱۳ آبان) شد. وی این فراخوان را  برای جلوگیری از خطری دانست که انتخاب مجدد دونالد ترامپ، برای آمریکا به همراه خواهد داشت. که او را سیاستمداری «بی حد و حصر» خواند.

اوکاسیوکورتز به عنوان یک بانوی رنگین‌­پوست، از حامیان «برنی سندرز» در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی بود و از نامزدی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ حمایت کرده است.

این مقام ارشد کنگره، طی مصاحبه­ ویدئویی با خبرگزاری افه، همزمان با مبارزات انتخاباتی کوچکی در کمپین محله جکسون هیتز (کوئینز) پیش از مبارزات انتخاباتی ۲۳ ژوئن (۳ تیر ۱۳۹۹) در نیویورک، گفت: کاری که باید در حال حاضر انجام دهیم، فقط منصرف کردن افرادی که می­ خواهند به ترامپ رأی دهند، نیست؛ بلکه می­‌بایست جامعه خودمان را متقاعد کنیم تا در نوامبر برای رأی دادن پای صندوق­‌ها بروند. رقابت بر سر این خواهد بود که چه کسی حمایت­ های پرشورتری خواهد داشت و اینکه چه کسانی برای رأی دادن حاضر خواهند شد.

این نماینده لاتین تبار ضمن تاکید بر اهمیت نقش رای جامعه هیسپانیگ آمریکا افزود: جمعیت زیاد لاتین­‌تبارها در برخی ایالت­‌ها همچون کلرادو، آریزونا یا فلوریدا برای پیروزی در انتخابات بسیار حائز اهمیت است.

اوکاسیو کورتز درباره دلایل خطرناک خواندن انتخاب دوباره ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آینده اظهار داشت: دونالد ترامپ، حد و مرزی برای خواسته­‌هایش نمی‌­شناسد، به قانون احترام نمی­‌گذارد، برای دادگاه­‌های ما ارزش قائل نیست و اینها برای امکانات جامعه لاتین­‌تبار ما در امریکا بسیار خطرناک است.

از آنجا که ترامپ در سخنرانی‌های پیشین خود از ورود مهاجران آمریکای لاتین به کشور به عنوان یک تهاجم یاد کرده بود، این مواضع توهین‌آمیز نیز از جمله دلایلی است که باعث هراس این قشر به عنوان یکی از جوامع رای­‌دهنده آمریکا بوده که از قضا جمعیتشان هم به‌سرعت رو به رشد است. 

۶۵ میلیون نفر از جمعیت آمریکا را لاتین­‌تبارها تشکیل می­‌دهند و یک سوم آنها زیر ۱۸ سال سن دارند. به کمک این جوانان آینده آمریکا در کلاس‌های درس، محل کار و در کوچه و محلات شهرها ساخته می‌شود.

اکنون زمان آن است که جمعیت آمریکای لاتین­‌تبار جامعه آمریکا به صحنه آید و یک بار دیگراثرگذاری خود بر پهنه سیاست آمریکا را به منصه ظهور بنشاند همان­گونه که تا به حال در سایر حوزه­‌ها و شئون کشور تاثیرگذار بوده است.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha