وارد مدار شدن نیروگاه‌ها با سیستم‌های کنترل بومی

تهران- ایرنا- سیستم‌های پیشرفته کنترل نیروگاهی از دستاوردهای جدید صنعت برق کشور است که نیروگاه‌های ساخت داخل به آنها مجهز می‌شوند.

به ‌گزارش روز سه‌شنبه پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، معاونت برق و انرژی وزارت نیرو برای نخستین بار در سال ۹۸ گزارش کرد که طراحی و ساخت سیستم‌های کنترل پیشرفته نیروگاه‌ها توسط شرکت مپنا در داخل کشور انجام و روی دو واحد نیروگاهی (غرب کارون ۱ و ۲) نصب شد.
این واحدها با سیستم‌های کنترل با دانش فنی ایرانی به شبکه سراسری متصل شدند و با بومی‌سازی این تجهیزات، از این پس، نیروگاه‌های ساخت داخل با سیستم‌های کنترل پیشرفته ایرانی به مدار خواهند آمد.
جلوگیری از مصرف ۱۱۰۰ تن کاغذ، دستاورد طرح ملی قبض سبز
بر اساس گزارش دیگری از معاونت برق و انرژی وزارت نیرو، حذف قبوض کاغذی در شبکه توزیع برق (طرح ملی قبض سبز) دستاوردهای مهمی به دنبال داشته که حذف مصرف ۱۱۰۰ تن کاغذ از چرخه، از جمله این دستاوردهاست.
 طرح ملی قبض سبز با هدف حذف قبوض کاغذی و تسهیل در ارائه خدمات غیر حضوری به مشترکان در سال ۹۸ اجرا شد.
 شماره‌های تماس نزدیک به ۳۶ میلیون مشترک (معادل ۹۸ درصد مجموع مشترکان) جمع‌آوری شد که در ارائه قبض پیامکی و ایجاد ارتباط دوسویه با مشترکان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ایجاد هاب متمرکز قبض سبز و بستر رویت و پرداخت صورتحساب‌های برق به‌صورت مجازی از مهم‌ترین اقدام‌های انجام شده در طرح ملی قبض سبز است.
روش‌های مشاهده و پرداخت غیرحضوری قبوض شامل استفاده از وب‌سایت شرکت‌های توزیع، اپلیکیشن‌های تلفن همراه، مشارکت ۱۲ سامانه پرداخت الکترونیک(PSP)، سامانه تلفنی ۱۵۲۱، دستگاه‌های ATM بانک‌ها و POS فروشگاه‌ها و نیز دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی بوده است که همچنان در حال توسعه و ارتقای سطح خدمات هستند.
مجموع اقدام‌های صورت گرفته به رشد میزان پرداخت‌های غیرحضوری تا ۹۸.۴ درصد منجر شده است.
مهمترین دستاوردهای طرح ملی قبض سبز شامل حذف ۱۱۰۰ تن کاغذ، بهبود شاخص‌های عملکردی مانند قرائت، وصول مطالبات، تسهیل ارتباط با مشترک و ایجاد فرصت ارتباط دوسویه با مشترک است.
حذف چاپ و توزیع سالانه بیش از ۲۲۰ میلیون قبض برق و عدم نیاز به ۱۱۰۰ تن کاغذ معادل حدود ۷ میلیون دفترچه است.
این طرح همچنین موجب جلوگیری از قطع سالانه ۱۲ هزار درخت، جلوگیری از واردات بخش قابل توجهی کاغذ در شرایط تحریم کنونی و امکان ایجاد و توسعه دیگر خدمات غیرحضوری مبتنی بر تلفن هوشمند شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha