۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۴۵
کد خبرنگار: 1026
کد خبر: 83824301
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به مازندران اختصاص یافت

ساری-ایرنا- دبیر شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری مازندران گفت: در راستای حمایت از مشاغل آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا ، ۱۵ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای این استان مصوب شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون ، کار ورفاه اجتماعی مازندران، کامران اصغری عصر امروز سه شنبه در نشست کارگروه  پیگیری پرداخت تسهیلات کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا شرط دریافت این تسهیلات را ثبت نام کارآفرینان در سامانه کارا بیان کرده است.
وی اضافه کرد : براساس آمار افزون بر  ۵۷ هزار کسب و کار آسیب دیده ناشی از کرونا از طریق بانک اطلاعاتی تأمین اجتماعی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختیار استان قرار گرفته است که صاحبان این کسب و کارها  برای دریافت تسهیلات باید در سامانه  کارا ثبت نام کنند .
 وی  خاطرنشان کرد: براساس شیوه نامه ابلاغی، رقم تسهیلات در سه سطح ۶۰ میلیون ریالی، ۱۲۰ میلیون ریالی و ۱۶۰ میلیون ریالی تعیین شده است که برای هر رشته شغلی این تسهیلات پرداخت خواهد شد.
اصغری سقف تسهیلات پرداختی به رانندگان درون و برون شهری ( حمل و نقل عمومی ) را حدود ۶۰ میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت : حدود ۵۰ هزار نفر از رانندگان حمل و نقل عمومی مشمول دریافت این تسهیلات شدند و این گروه نیز باید در سامانه کارا ثبت نام کنند.
وی از متولیان این بخش خواست تا اطلاع رسانی را در زمینه آگاهی دهی به تاکسیداران  برای دریافت این تسهیلات انجام دهند.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سقف تسهیلات را برای ۱۴ رسته شغلی آسیب دیده ناشی از کرونا به ازای هر کارگر بیمه ای حدود ۱۲۰ میلیون ریال اعلام کرد و اظهارداشت : سقف تسهیلات برای واحدهایی که به دلیل ویروس کرونا در قالب مشاغل پرخطر به ناچار تعطیل شدند نیز به ازای هر کارگر ۱۶۰ میلیون ریال است.
اصغری پرداخت تسهیلات به رانندگان را یک مرحله ای و معرفی مستقیم به بانک های عامل پس از ثبت نام در سامانه کارا بیان کرد و اظهارداشت : پرداخت تسهیلات به سایر مشاغل آسیب دیده پس از ثبت نام در سامانه کارا و راست آزمایی از سوی دستگاههای مرتبط ، به بانک ها برای دریافت تسهیلات معرفی خواهند شد.
وی کسب و کارهایی مشمول دریافت تسهیلات ناشی از آسیب کرونا را مراکز تولید و توزیع انواع غذا، خشکبار، قنادی، بستی و آبمیوه، مراکز مربوط به گردشگری، حمل و نقل عمومی درون و برون شهری اعم از هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی، باشگاه ها و مجتمع های ورزشی، واحدهای تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش و صنایع دستی، آموزشگاه های رانندگی، آرایشگاه ها و...،  گلخانه های تولید گل ، مراکز درمانی دارای مجوز از وزارت بهداشت، واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مادر  اعلام کرد و اظهارداشت : برخی از کسب و کارهای آسیب دیده در زیر گروه این واحدهای اشتغالزا قرار می گیرند که تسهیلات به این واحدها نیز تعلق می گیرد.
 به گفته وی حمایت دولت، در مرحله اول مشمول کسب و کارهایی دارای کد کارگاهی مورد تایید تامین اجتماعی خواهد شد.
مازندران دو هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با حدود ۶۰ هزار اشتغال دارد که حدود ۹۰ درصد از این واحدها در زمره واحدهای کم خطر محسوب می شوند و در همه گیری ویروس کرونا صرفا به این بخش شامل واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی می شود طبق آخرین آمار حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال خسارت وارد شد.
در مجموع واحدهای کسب و کار در مازندران در همه گیری ویروس کرونا طبق آخرین گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال خسارت دیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha