۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 83826224
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محموله اشیای تاریخی قاچاق در بوکان کشف شد

۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۳۵
کد خبر: 83826224
محموله اشیای تاریخی قاچاق در بوکان کشف شد

مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی بوکان گفت: یک محموله شامل ۸۰ قلم انواع اشیای تاریخی قاچاق باتلاش ماموران از یک دستگاه خودرو در یکی از محورهای مواصلاتی این شهرستان کشف شد.

سرهنگ سلمان حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم‌های عملیاتی پلیس حین کنترل محورهای مواصلاتی شهرستان، این اقلام را از یک‌دستگاه خودرو سواری کشف و ضبط کردند.

وی اضافه کرد: این محموله شامل مهره‌های سنگی و شیشه‌ای و یک عدد بشقاب سفالی بوده که تحویل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان خواهد شد.

فرمانده انتظامی بوکان افزود: طبق نظر کارشناسان، این اشیای تاریخی کشف شده حدود ۲۵۰۰ سال قدمت دارند ولی برای بررسی بیشتر در خصوص قدمت دقیق آن، کارشناسان میراث فرهنگی اظهار نظر قطعی خواهند کرد.

سرهنگ حیدری افزود: در این راستا یک دستگاه خودرو سواری توقیف و یک نفر متهم نیز دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.

این نخستین محموله اشیای تاریخی است که در سالجاری توسط نیروی انتظامی کشف و اعلام شده است.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در داخل و اطراف شهر دارای آثار باستانی فراوانی است که تاکنون ۹۴ اثر از آنها در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

یکی از مهمترین آثار این شهرستان محوطه و تپه باستانی قلایچی است که قدمت آن مربوط به چند هزار سال پیش و دوران ماناها بازمی گردد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha