۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 83826733
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۴۰
کد خبر: 83826733
مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

سمنان- ایرنا- صادرات ۱۸ میلیون دلار کالا، آغاز احداث ۱۴۴ واحد از طرح اقدامی ملی مسکن، اعلام برگزیدگان جشنواره رسانه‌ای ابوذر، برگزاری انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات و مجمع هیات هاکی‌ استان سمنان، مهمترین رویدادهای استان در هفته گذشته بود.

استان سمنان در هفته گذشته (از بیست و چهارم تا سی و یکم خرداد ۹۹) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اقتصادی

سرهنگ علیرضا ابوطالبی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: ۳۵ هزار هکتار از مناطق جنگلی استان در موقعیت بحرانی از لحاظ آتش‌سوزی قرار دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان روز یکشنبه در حاشیه نشست کارگروه توسعه صادرات استان سمنان گفت: بیش از ۱۸ میلیون دلار کالا طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۹۹ و در شرایط شیوع کرونا از گمرک استان صادر شد.

حمیدرضا مداح افزود:  ۲۴هزار و ۲۷۸ تن کالا از استان سمنان در دو ماه اول امسال به ارزش ۱۸ میلیون و ۲۷۶ هزار دلار صادر شد.

احداث ۱۴۴ واحد مسکن شامل ۲ طرح در سمنان و یک طرح در دامغان به عنوان طرح اقدام ملی مسکن روز یکشنبه با حضور محمد سعیدی کیا رییس هیات مدیره شرکت توسعه مسکن ایران و استاندار سمنان آغاز شد.

حسین دهقان مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان درآیین آغاز ساخت این طرح ها در بخش مسکن خودساز شهر سمنان گفت: ساخت این سه طرح در مجموع شامل ۱۴۴ واحد به مساحت ۱۶ هزار و ۹۶۰ مترمربع آغاز شد.

سید یاسر حسن پور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان روز دوشنبه به رسانه ها گفت: با دسترسی چهار روستای جدید در استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات،اکنون در مجموع  ۳۷۹ روستای استان قابلیت دسترسی به شبکه ملی اطلاعات دارند .

علی اکبر عباسی راد رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: آتش‌سوزی روز گذشته بیش از ۱.۵ هکتار از مراتع منطقه کلاریز طزره را سوزاند.

علی اصغر محمدی مدیر جهاد کشاورزی میامی روز دوشنبه در حاشیه آیین افتتاح این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: طرح آبیاری نوین ۱۰۳ هکتار از زمین های کشاورزی میامی با ۱۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و خودیاری مردمی بهره برداری شد.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: هشت طرح عمرانی و تولیدی شهرستان به ارزش ۲۹ میلیارد ریال در هفته جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسید.

سیدمحسن طباطبائیان بیان کرد: همزمان با افتتاح طرح‌های هفته جهاد کشاورزی در دامغان، ۴۳ شغل مستقیم و ۶۵ شغل غیرمستقیم در منطقه فراهم شد که از این طرح‌ها در مجموع ۵۰ خانوار بهره‌مند شدند.

مهدی میرکو رییس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز سه شنبه به رسانه‌ها گفت: ۵۴ فقره مجوز برای شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای برنامه جامع تحقیقاتی و پژوهشی این سازمان در استان صادر شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی در سالن اجتماعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۵۴۰ هزار هکتار از اراضی بیابانی استان جزو مناطق بحرانی تحت تاثیر فرسایش بادی به شمار می‌رود که سال گذشته در وسعت ۶ هزار هکتار عملیات بیابان زدایی انجام شد.

علینقی حیدریان ابراز داشت: ۳۳ کانون بحرانی فرسایش بادی در استان سمنان شناسایی شده که این کانون‌ها مربوط به مناطق جنوبی استان است.

علی اصغر محمدی مدیرجهاد کشاورزی میامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برداشت گندم و جو از مزارع کشاورزی این شهرستان بیش از ۶۱ هزار تن پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: احتمال آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع و افزایش آلاینده‌های جوی به دلیل وزش باد شدید و افزایش دما در استان وجود دارد.

ایرج مصطفوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تازه ترین تصاویر ماهواره ای و نقشه های پیش‌یابی، شرایط جوی چندروز آینده وزش باد نسبتا شدید تا شدید، گرد و خاک، و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

فرهنگی

مهدی جمال مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان روز شنبه در جریان بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی شهرستان مهدیشهر گفت: در دوره شیوع کرونا ۴۰۰ پروانه فعالیت کارگاهی و مشاغل خانگی صنایع دستی تمدید و یا صادر شد.

سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان سمنان با معرفی برگزیدگان و با حضور مسوولان عصر دوشنبه به کار خود پایان داد. از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در این جشنواره الناز ملکی، سارا خدادادی، الهام محصل و سیدعابد میرمعصومی صاحب مقام شدند و محمد جهانگیریان رییس این خبرگزاری از داوران این دوره از جشنواره بود. 

جشنواره تولیدات هنری فضای مجازی با عنوان سرو سفید استان سمنان شامگاه دوشنبه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد. سید عابد میرمعصومی از خبرگزاری ایرنا استان رتبه اول، احمد امیر احمدی از خبرگزاری صدا و سیمای استان مقام دوم و مسعود محقق از خبرگزاری ایسنا مقام سوم در بخش عکس را از آن خود کردند.

نتیجه انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات استان سمنان که شامگاه سه‌شنبه به صورت الکترونیکی برگزار شد در حالی اعلام شد که خبرگزاری‌ها نماینده ای در نتایج ندارند.

اجتماعی

استاندار سمنان روز شنبه پس از شرکت در نشست ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا با حضور رییس جمهوری و استانداران به صورت ویدیو کنفرانسی به خبرنگاران گفت: شیوع موج جدید کرونا بر اساس گزارش ها در استان‌هایی مشاهده شده که پیک قبلی کرونا را تجربه نکردند و بر این اساس شیوع پیک دوم کرونا در استان سمنان منتفی است.

علیرضا آشناگر اظهار داشت: شاهرود و میامی در وضعیت سفید و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارد و شیوع کرونا در استان در وضعیت ثبات قرار دارد و آمار نگران‌ کننده نیست.

فاطمه منصوری در راستای تحقق سیاست‌های وزارت کشور مبنی بر حضور هر چه بیشتر بانوان در سطوح تصمیم گیری بویژه معاونت استانداری‌های کشور طی حکمی از سوی وزیر کشور به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان منصوب شد.

سرهنگ پاسدار محمدمهدی اسماعیلی معاون اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: کمیته خادم‌الشهدای این استان برای مقابله با کرونا ۲۲ کارگاه تولید ماسک ، دستکش و گان راه‌اندازی کرد و به کمک مدافعان سلامت شتافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان روز یکشنبه در ارتباط ویدئوکنفرانسی با اصحاب رسانه استان گفت: بسیج استفاده از ماسک در جامعه برای کنترل هرچه بیشتر کرونا باید همگانی شود.

نوید دانایی افزود: باید برای استفاده از ماسک بسیج همگانی شکل بگیرد و شهروندان در همه مکان ها ماسک استفاده کنند.

علیرضا آشناگر استاندار سمنان روز سه شنبه در جریان بازدید از طرح های اجتماعی، شهری و فرهنگی در حال احداث شهرداری سمنان، گفت: شهر سمنان با تلاش شهرداری و شورای اسلامی باید به شهری بانشاط برای شهروندان و مکانی جذاب برای اقامت مسافران عبوری تبدیل شود.

جمیله خراباتی رییس بیمه گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت استان سمنان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ارزیابی وسع در راستای دریافت بیمه اجباری و رایگان سلامت برای هفت هزار و ۸۰۵ نفر در استان انجام شد.

مرکز مدیریت و کنترل ترافیک و استودیو رسانه شهر سمنان روز سه شنبه با حضور علیرضا آشناگر استاندار، شهردار، فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر سمنان افتتاح شد.

ورزشی 

مجمع انتخاباتی هیات هاکی‌ استان سمنان روز یکشنبه با نامزدی سه نفر برگزار شد و در نتیجه وحیدرضا میرابی از گرمسار با کسب ۱۱ رای به مدت چهار سال به عنوان رییس این هیات ورزشی انتخاب شد.

علیرضا بهرام قدیمی رییس فدراسیون هاکی روز یکشنبه در مجمع انتخاباتی هیات هاکی استان سمنان در تالار اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان  گفت: هدفگذاری این فدراسیون ورزشی، دستیابی به یکی از مقام‌های برتر در رقابت‌های جام جهانی بلژیک در بهمن امسال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha