۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۳۸
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 83827379
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۶۲ هزار  و ۴۰۶ پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری مختومه شد

شهرکرد- ایرنا- رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری از مختومه شدن ۲۶۲ هزار و ۴۰۶ پرونده در دادگستری استان در یکسال گذشته خبر داد و گفت: در یکسال گذشته ۲۵۷ هزار و  ۳۰ پرونده به دادگستری استان وارد شده است.

احمدرضا بهرامی روز شنبه در آستانه هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران استان افزود: از این تعداد ۱۶۶ هزار و ۱۲۸ پرونده به دادگستری استان وارد شد و همچنین ۱۶۹ هزار و ۹۷۱ پرونده مختومه شد، که حدود چهار هزار فقره پرونده از این تعداد مربوط به سالهای گذشته بوده است.

وی، با اشاره به اینکه ۱۶۴هزار و ۴۶ فقره پرونده در استان در شعب شورای حل اختلاف تشکیل شده است، افزود: ۳۸ درصد این پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده است.

رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: از این تعداد ۱۶ هزار و ۴۶ فقره پرونده به ایجاد صلح و سازش منجر شده است.

وی، تعداد قضات فعال در دادگستری و شعب شورای حل اختلاف در استان را ۱۹۳ نفر عنوان کرد و گفت: در طول یک سال رسیدگی یکهزار و ۶۷۸ پرونده به هر قاضی اختصاص داده می‌شود، که این میزان پرونده با استاندارد جهانی فاصله دارد.

بهرامی اظهار داشت: سرقت مستوجب تعزیر، توهین به اشخاص، ضرب و جرح عمدی، تهدید، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی، تخریب، انتشار تهمت و افترا، کلاهبرداری و تصرف عدوانی و تحصیل مال از طریق نامشروع به عنوان بالاترین میزان پرونده‌های کیفری و مطالبه خسارت دادرسی، تامین خواسته، مطالبه وجه، مطالبه خسارت تاخیر تادیه، اعسار از پرداخت هزینه دادرسی، اعسار از پرداخت محکومه به و مطالبه چک و دستور موقت و مطالبه خسارت و مهریه از مهمترین پروندهای حقوقی بوده است.

به گفته وی، در استان ۱۲۹ شعبه شورای حل اختلاف فعال است که از این تعداد ۷۸ شعبه شهری و مابقی روستایی است که ۵۴ شعبه شهری استان حکمی و ۲۴ شعبه سازشی هستند.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون ۴۱ درصد پست‌های قضایی استان چهارمحال وبختیاری بلاتصدی است.

وی گفت: در سال‌گذشته در خصوص تصرف اراضی ملی ۸۷۲ فقره پرونده در استان تشکیل شد، که در این رابطه ۸۷۴ متهم شناسایی و مورد برخورد قضایی قرار گرفت و ۴۷۵ هکتار اراضی دولتی به بیت‌المال بازگردانده شد.

بهرامی افزود: در حوزه تغییر کاربری اراضی نیز ۲۸۲ پرونده تغییر کاربری تشکیل و ۲۷۲ متهم تحت پیگیری قرار گرفت و ۲ هزار و ۹۲۱ هکتار اراضی به بیت‌المال بازگردانده شد.

به گفته وی، در حوزه جرائم سواحل و حریم رودخانه ۱۴۲ فقره پرونده تشکیل و ۱۴۷ متهم مورد تعقیب قرار گرفت، که ۱۹۴ هکتار اراضی سواحل رودخانه رفع تصرف شد.

رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر اینکه این استان کمترین میزان چاه‌های غیرمجاز در سطح کشور را دارد، گفت: در سال‌ گذشته ۱۱۹ پرونده در خصوص چاه‌های غیرمجاز در استان تشکیل و ۳۶ چاه غیرمجاز پُر شد.

وی گفت: در یکسال گذشته دادگستری در خصوص حقوق عمومی و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی مردم و رفع تصرف اراضی ملی و همچنین حوزه بهداشت و درمان فعالیت مستمری داشته است.

به گفته وی، در حوزه بهداشت و سلامت در استان ۲۱۴ فقره پرونده تشکیل و ۵۴ مورد به اشخاص حقیقی و اجرایی تذکر داده شد و ۳۷ مورد تدابیر پیشگیرانه در نظر گرفته شد.

بهرامی اظهار داشت: در حوزه اشتغال و تولید نیز ۱۳۷ پرونده تشکیل و ۱۲ تذکر به دستگاه اجرایی و اشخاص حقوقی داده شد و از تعطیلی ۳۱ کارگاه و کارخانه در این مدت جلوگیری شد.

رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، برخورد با سارقان و جلوگیری از سرقت، برخورد با فروشندگان و توزیع‌کنندگان موادمخدر و برخورد با خودروهای محموله قاچاق، از دیگر برنامه‌های دادگستری استان بوده است.

وی، رسیدگی به ۱۱ هزار و ۲۰۳ پرونده مسن(پرونده‌های باقیمانده از سال ۶۷ به بعد) در یکسال گذشته  را یادآور شد و گفت: در یکسال گذشته ۶ پرونده قتل عمد در استان به صلح و سازش منجر شده است.

وی، به صلح و سازش در ۱۱ پرونده مهم و پیچیده که به دلیل درگیری‌های قومی تشکیل شده بود، اشاره کرد و گفت: یکهزار و ۲۸۲ فقره حکم جاگیزین حبس در استان صادر شده است.

به گفته وی، در یکسال گذشته ۱۹۲ دوره طرح امید با حضور سه هزار و ۲۱ نفر در استان تشکیل شد.

وی، به اجرای دوره آموزشی زوجین با حضور ۸۳۰ زوج در قالب ۴۶ کارگاه آموزشی اشاره کرد وگفت: جلوگیری از طلاق و کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی از اهداف برگزاری این دوره‌هاست.

یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی بیش از ۹۷۹ نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha