اقدامات پیشگیرانه از کرونا در حرم مطهر رضوی

۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۳۰
کد خبر: 83827845
اقدامات پیشگیرانه از کرونا در حرم مطهر رضوی

مشهد- ایرنا- سرپرست معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی اقدامات این نهاد برای پیشگیری از کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را تشریح کرد.

آستان قدس رضوی روز شنبه به نقل از مصطفی فیضی گزارش داد: پس از بسته شدن درهای صحن‌های مرکزی، زائران و مجاوران برای نشستن به صحن‌های مجاور و بزرگ راهنمایی می‌شوند.

وی افزود: چینش شطرنجی فرش‌ها در صحن‌های متبرکه، مخصوص نشستن خانوادگی زائران و مجاوران و چینش یک در میان آنها با حضور ۴ نفر بر روی یک فرش ویژه برگزاری نماز جماعت در صحن‌های بزرگ و خلوت انجام می‌گیرد که پس از اتمام هر نماز جماعت، تمام فرش‌ها جمع آوری و برای نماز جماعت بعدی فرش‌های تمیز دیگری توسط خدام جایگزین می‌شود.

سرپرست معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین برای جلوگیری از حضور گسترده زائران و مجاوران در دهه کرامت هیچ تبلیغاتی برای اطلاع‌رسانی ویژه برنامه‌های مذهبی و معرفی مداحان و سخنران‌های مشهور که برای این ایام به حرم مطهر رضوی دعوت شده‌اند انجام نمی‌گیرد.

وی گفت: تدوین و ارائه طرح جامع یک‌ساله برای پذیرش زائران و مجاوران حضرت امام رضا(ع) با توجه به اینکه احتمال دارد در فصل پاییز و زمستان نیز با ویروس کرونا روبرو باشیم ضروری است و در این راستا باید با همکاری و همفکری نهادهای استانی با برنامه حرکت کنیم.

پس از تایید رسمی مشاهده ویروس همه‌گیر کرونا در ایران و مواجهه با آمار تصاعدی شیوع آن، ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا متکی به نظر کارشناسان، آمارها و مصلحت عمومی جامعه نه تنها به پرهیز مردم از حضور در هر جمعی، شکل دادن اجتماعات و تماس‌های چهره‌ به‌ چهره با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا حکم داد بلکه در پی تعطیل نمودن مدارس و دانشگاهها "نهضت در خانه ماندن" را ترویج کرد تا کل کشور و ملت بر اساس گام‌های مشخص عملی و موثر، به مصاف بحران کرونا بروند.

در ادامه این مسیر روز ۲۴ اسفند ماه پارسال تصمیم ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا برای بستن درهای حرم‌های مطهر و اماکن متبرکه سراسر کشور در صدر اخبار قرار گرفت.

طی این مدت تاکنون درهای حرم مطهر رضوی حتی طی شب‌های قدر نیز همچنان بسته ماند اما مشتاقان اهل بیت (ع) از طریق ارتباط زنده تلویزیونی با حرم نورانی حضرت ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) از فرصت معنوی این شبها بهره‌مند شدند.

ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا در نشست ۲۷ اردیبهشت با حضور رییس جمهوری با بازگشایی محدود صحن‌های روباز حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از ابتدای ماه شوال موافقت کرده و از روز پنجم خرداد ماه صحن‌های حرم مطهر رضوی بازگشایی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha