۱ تیر ۱۳۹۹، ۹:۱۷
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 83828119
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و تاکید بر سازگاری با کم‌آبی در سمنان

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان گفت: تمام رویکردهای مربوط به آب در استان به ویژه در هفته «صرفه‌جویی در مصرف آب» تاکید بر سازگاری با کم‌آبی و مدیریت منابع ارزشمند و آب‌های سطحی و زیرزمینی است.

 ایرج حیدریان روز یکشنبه به رسانه ها افزود: شهروندان در استان سمنان به مصرف بهینه آب به ویژه در فصل تابستان باید به طور ویژه توجه کنند.

وی بیان کرد: این رویکرد باید در برنامه های هفته صرفه‌جویی در مصرف آب امسال نیز مورد تاکید قرار گیرد.

وی افزود : به منظور وفاق و هماهنگی در بخش های مختلف وزارت نیرو و لزوم توجه همگانی، امسال با توجه به لزوم صرفه جویی در مصرف برق نیز این هفته با نام «هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق» نامگذاری شده است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان افزود: همزمان با آغاز فصل تابستان ، نزدیک به سه دهه است که از یکم تا هفتم تیر هرسال به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب به عنوان یک رویداد فرهنگی نامگذاری شده است.

وی گفت:  هفته صرفه‌جویی در مصرف آب به عنوان یک رویداد فرهنگی، در افکار عمومی و رسانه ها جای خود را باز کرده است و سالیانه در این هفته برنامه های فرهنگی و آموزشی متنوعی برای ارتقای آگاهی های عمومی درباره آب به عنوان ارزشمندترین عطیه الهی و مهم ترین عامل تداوم حیات موجودات زنده و جلب توجه افکار عمومی به این مایه حیات بخش انجام می شود .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای سمنان، به عناوین روزهای این هفته اشاره کرد و افزود : مدیریت مصرف آب و برق و خانواده ، مدیریت مصرف آب و برق ، افکار عمومی و رسانه ، مدیریت مصرف آب و برق ، صنعت ، معدن و سازمان های عمومی و موسسات خصوصی و شرکتها ، مدیریت مصرف آب و برق ، غذا ، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست، مدیریت مصرف آب و برق ، خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکتهای مردمی، مدیریت مصرف آب و برق و آموزه های دینی ، مدیریت مصرف آب و انرژی ، اقتصاد و حقوق شهروندی به ترتیب عنوان های روزهای این هفته در سال ۹۹ است.

حیدریان با اشاره به شیوع کرونا و لزوم توجه بیشتر مردم به بهداشت فردی، اظهار داشت : در این شرایط حساس مصرف آب به شدت افزایش یافته است ، بنابراین نیاز به توجه جدی و همگانی به مدیریت مصرف آب احساس می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان به برنامه های پیش بینی شده این شرکت در هفته صرفه جویی در مصرف آب اشاره کرد و افزود: استفاده از نماز جمعه ، هماهنگی جهت بازدید از تاسیسات آبی برای گروه های مختلف ، آموزش و فرهنگ سازی طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، تهیه و توزیع بروشور، نصب بنرهای اطلاع رسانی با تاکید بر مدیریت در مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی ، تهیه و توزیع اقلام اطلاع رسانی در مساجد با رعایت مسائل بهداشتی و توجه بر ترویج این فرهنگ در فضای مجازی، از برنامه های آگاهی رسانی این هفته در استان سمنان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha