چهار وجه اهمیت هیات اندیشه‌ورز دانش‌آموزی

تهران- ایرنا- رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، چهار وجه اهمیت هیات اندیشه‌ورز دانش‌آموزی و جامعه دانش‌آموزان را برای این سازمان تبیین کرد.

به گزارش روز یکشنبه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نشست هیات اندیشه ورز دانش آموزی با حسن ملکی رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد.

ملکی اظهار داشت: هیات اندیشه‌ورز یک ضرورت، عامل اثرگذار و عقل منفصل ریاست سازمان است که چهار وجه بسیار ذی ارزش دارد.

وی افزود: جامعه دانش‌آموزان از چهار حیث برای سازمان اهمیت دارد که به شرح زیر است:​ دانش‌آموزان به مثابه موضوع تعلیم و تربیت یعنی اگر محتوای خوب تولید می‌کنیم برای دانش‌آموز است؛ اگر معلم خوب می‌خواهیم، برای دانش‌آموز است و به یک معنا همه چیز در نظام تعلیم و تربیت برای دانش‌آموز است.

رییس سازمان پژوهش ادامه داد: برای نیازشناسی و تعیین هدف برنامه درسی نیاز داریم دانش‌آموزان را به عنوان منبع مورد بررسی قرار دهیم تا بر حسب نیازهای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنیم. همچنین دانش‌آموز به عنوان نقاد و نقد کننده مخلص. خیلی‌ها ممکن است نقد کنند و ما نیز پذیرای نقد هستیم، اما آن چیزی که مؤثر و مفید است نقد خالصانه و منصفانه است که نقد دانش‌آموزان در این زمره قرار می گیرد.

ملکی دانش‌آموزان را به مثابه شاخص دانست و گفت: اگر بخواهیم بفهمیم برنامه درسی یاد گرفته شده با برنامه درسی قصد شده چه میزان انطباق دارد مهم‌ترین شاخص خود دانش‌آموزان هستند و دانش‌آموزان، شاخص موفقیت یا عدم موفقیت نظام تعلیم و تربیت هستند.

ملکی در پایان با تشکر از اعضای هیات اندیشه‌ورز توصیه کرد حول این چهار محور با بررسی و ایده‌پردازی، به دنبال ایجاد شبکه هیات اندیشه‌ورز دانش‌آموزی در سطح استان و مناطق باشند تا با اطمینان بتوان گفت سازمان پژوهش با مخاطبان اصلی خود به شیوه‌ای هوشمندانه مرتبط است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha