۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۰
کد خبر: 83828290
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سند راهبردی مدیریت بحران تصویب شد

تهران- ایرنا- وزیر کشور گفت: سند راهبردی مدیریت بحران در نشست امروز ستاد مدیریت بحران تصویب شد که برای تصویب نهایی به زودی به شورای عالی مدیریت بحران ارجاع می‌شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه در حاشیه نشست ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی مدیریت بحران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امروز ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و طبق قانون جدید مدیریت بحران باید سند راهبردی این مدیریت را تدوین و تصویب کنیم.

وی با بیان اینکه۲۰ تا ۲۱ آیین نامه، برنامه و دستورالعمل اقدام برای همه حوادث و اتفاقات طبیعی و غیرطبیعی در این سند قید شده است،  اضافه کرد: سند راهبردی مدیریت بحران امروز تصویب شد و برای تصویب نهایی به شورای عالی مدیریت بحران ارجاع خواهد داده شد.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: ۵ هدف  عمده در سند دیده شده که جای آن واقعا خالی بود زیر مجموعه هر هدف،  راهبرد و زیرمجموعه هر راهبرد برنامه اقدام متناسب با موضوع و هر دستگاه لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین کمیته‌های این سند کمیته آموزش،  اطلاع رسانی و تبلیغ است، یادآورشد: قرار شد با پیش‌بینی، پیشگیری مدیران بحران را قبل در وقوع داشته باشیم که با تدوین مجموعه اقدامات می‌توانیم به اهداف برسیم.

وزیر کشور تصریح کرد: موضوع دیگر مورد بحث، شرایط ویژه تهران و مدیریت کلان‌شهر تهران است که وزیر کشور مسئول تهران است و قرار شد جانشینی آن به شهردار تهران داده شود و این موضوع حل و فصل شود.  

مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور هم در حاشیه نشست ستاد راهبردی مدیریت بحران در محل وزارت کشور گفت:‌ طبق سند راهبرد ملی مدیریت بحران شهرداری ها به دو دسته کلان شهرها، و شهرهای میانی و بزرگ تقسیم بندی می شود.  

وی ادامه داد: در خصوص کلان شهرها هر شهرداری برای مدیریت بحران برنامه اقدام دارد؛ در مدیریت قبلی شهرداریها به چهار گروه تقسیم بندی شده بودند و اخیرا در مدیریت بحران، قرار شد نقش شهرداری‌ها به ویژه کلان شهرها را به عنوان مدیر عملیاتی ببینند چون ۱۷ مجموعه شهرداری‌ها مانند پسماند، ‌ آرامستان‌ها خدمات شهری، آتش نشانی درگیر هستند.

معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه طبق سند ملی راهبرد مدیریت بحران، در بحث های امنیتی و سیاسی هم در کلان شهرها و در سه سطح ملی، منطقه ای و استانی دیده شده است، اظهار کرد: در سطح ملی، ‌وزیر بحث امنیتی، سیاسی و انتظامی را پیگیری می کند و امور عملیاتی به دستور وزیر به شهرداری ها محول می‌شود.

جمالی نژاد یادآورشد: با این کار موضوعات به ویژه در تهران و کلان شهرها حل می‌شود که این کارها را راحت‌تر می کند و شاهد هم افزایی هماهنگی و یکپارچگی در مدیریت بحران خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha