۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۶
کد خبر: 83828581
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کلاهبردار ۷۰ میلیارد ریالی در اراک دستگیر شد

۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۶
کد خبر: 83828581
کلاهبردار ۷۰ میلیارد ریالی در اراک دستگیر شد

اراک - ایرنا - فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: یک متهم حرفه‌ای که با وعده پرداخت سود بالا و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال اقدام به ۷۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، در اراک دستگیر شد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس استان مرکزی، سردار «حسن مفخمی‌شهرستانی» افزود: مدتی قبل در پی شکایت چند نفر از شهروندان اراکی مبنی بر کلاهبرداری فردی از آنان با وعده فعالیت پرسود در فضای مجازی، بررسی موضوع توسط تیمی از کارشناسان پلیس فتا استان به صورت ویژه آغاز شد.
وی بیان کرد: در بازجویی‌های انجام شده از مال باختگان مشخص شد که فرد کلاهبردار برای جذب اعتماد مشتریان خود، مبالغی نیز در ابتدا به حساب آنها واریز کرده که پس از گذشت مدت زمانی پرداختی‌های این فرد قطع می‌شود.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: با اقدامات اطلاعاتی، متهم پرونده دستگیر و بازجویی‌های تخصصی پلیس، مشخص شد این فردسایتی را به منظور جلب اعتماد مشتریان خود با عنوان خرید و فروش ارز دیجیتال طراحی کرده اما مبالغ دریافتی را در سایت‌های غیرمجاز استفاده می‌کند.
 سردار مفخمی شهرستانی افزود: متهم در روند بازجویی‌های صورت گرفته به کلاهبرداری از ۲۳ نفر از شهروندان اراکی به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.

وی تاکید کرد: خرید و فروش ارز در فضای مجازی ممنوع است و شهروندان باید به تبلیغات اغفال‌کننده در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی که با عناوینی همچون سرمایه‌گذاری، کسب درآمدهای میلیونی و سایر موارد، توجه نکنند.

پنج سفره خانه متخلف در اراک مهر و موم شد

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی استان مرکزی گفت: پنج سفره خانه متخلف در شهرستان اراک به دلیل رعایت نکردن مقررات و پروتکل‌های بهداشتی مهر و موم شدند.

سرهنگ «جعفر پرویزی» افزود: این واحدهای صنفی در راستای تداوم طرح‌های نظارت بر واحدهای صنفی و در اجرای مصوبات قرارگاه پدافند زیستی در ۲ روز گذشته شناسایی و مهر و موم شدند.

وی بیان کرد: طرح نظارت بر واحدهای صنفی در راستای کاهش شیوع ویروس کرونا با جدیت و به صورت شبانه‌روزی در نقاط مختلف استان مرکزی ادامه دارد.

دستگیری ۱۴ نفر در طرح پاکسازی نقاط جرم خیز شازند 
فرمانده انتظامی شهرستان شازند نیز گفت: ۱۴ نفر در طرح پاکسازی نقاط جرم خیز این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ «محمدعقیل سلگی» افزود: این طرح روز گذشته (شنبه) در این شهرستان اجرا و در راستای آن ۱۴ خرده فروش موادمخدر، معتاد متجاهر و سارق دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام‌های قضایی شدند.

کشف ۱۵ کیلوگرم تریاک در دلیجان 
فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان هم گفت: ۱۵ کیلوگرم تریاک در عملیات ماموران این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ «علی هاشمی» افزود: این میزان موادمخدر در تداوم طرح‌های عملیاتی پلیس مبارزه با موادمخدر و با اقدام اطلاعاتی از سه توزیع کننده به دست آمد.

وی بیان کرد: در این خصوص ۲ خودور نیز توقیف و متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مقام‌های قضایی شدند.

دستگیری عامل قدرت نمایی در فضای مجازی در اراک 
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: فردی که با انتشار مطالب و تصاویری از خود به همراه یک قبضه سلاح شکاری در فضای مجازی قصد قدرت نمایی داشت، در عملیات ماموران پلیس امنیت عمومی این استان دستگیر شد. 
سرهنگ «محمود خلجی» افزود: به دلیل بازتاب نارضایتی عمومی از نوع رفتار این فرد شرور، مراتب شناسایی و دستگیری این فرد در دستور کار پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت که با اقدامات اطلاعاتی شناسایی و دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.

استان مرکزی دارای۱۲ شهرستان  و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha