۱۰ زندانی جرایم مالی غیرعمد یزد در آزاد شدند

یزد- ایرنا- ۱۰ زندانی جرایم مالی غیرعمد با پرداخت پنج میلیارد ریال از سوی خیران به مناسبت هفته قوه قضاییه امروز( یکشنبه) در مراسمی با حضور جمعی از مسوولان یزد آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

از یکم تا هفتم تیرماه به مناسبت سالروز شهادت آیت الله دکتر شهید بهشتی (ره) و جمعی از یاران انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره)به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

رییس‌کل داگستری یزد با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و خاطر شهید بهشتی (ره)، از مشارکت و همت خیران قدردانی کرد و گفت: همکاری برای آزادی زندانیان جزو برنامه‌های مهمی است که پیگیری می‌شود.

غلامعلی دهشیری در این مراسم با قدردانی از برنامه ماه مهربانی در ماه مبارک رمضان افزود: در این برنامه با مشارکت ارزشمند مردم حدود ۲۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد جمع‌آوری شد.

همچنین مدیرعامل ستاد دیه یزد گفت: در سه ماهه نخست امسال  ۵۷ نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد به همت خیران با پرداخت ۱۰ میلیارد ریال از زندان آزاد شدند.

اسلام افشون افزود: هیأت سینه زنان عاشقان ابوالفضل (ره) کوچه بیوک مرکز استان نیز کمک قابل توجهی برای آزادی این ۱۰ زندانی که امروز آزاد شدند،اهدا کردند.

در سال ۱۳۹۸ برای آزادی ۲۶۰ محکوم مالی جرایم غیرعمد ۷۳ میلیارد ریال توسط خیران پرداخت شد.

 هم‌اکنون ۲۲۵ زندانی جرایم غیرعمدمالی در زندان های استان بسر می برند که برای آزادی آنها  ۵۹۸ میلیارد ریال نیاز است.

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که هم اکنون حدود چهار هزار نفر در ندامتگاه های استان دوره محکومت خود را که طی می کنند که جرم بیشتر این افراد که شهروندان سایر استان ها هستند، در ارتباط با مواد مخدر است .

یزد چهار ندامتگاه برای نگهداری مددجویان زندانی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha