آغاز سال تحصیلی دانشجویان نوورود قبل از پایان مهرماه

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سال تحصیلی دانشجویان نوورود قبل از پایان مهرماه آغاز می‌شود.

منصور غلامی روز دوشنبه در حاشیه نشست خیرین آموزش عالی در وزارت علوم با اشاره به شروع سال تحصیلی از ۱۵ شهریورماه اظهار داشت: با توجه به اینکه اواخر ترم تحصیلی جاری هستیم و باقی مانده آن به صورت مجازی در حال برگزاری است، امسال ترم تابستانی نداشتیم.
وی گفت: با توجه به تاخیر افتادن زمان برگزاری کنکور سراسری و اعلام نتایج کنکور در نیمه دوم مهرماه، سال تحصیلی برای دانشجویان نوورود دیرتر از پایان مهرماه آغاز نمی شود.

ترم آینده دانشگاه‌ها به صورت حضوری و مجازی

غلامی اظهار داشت: برای دانشجویان فعلی سال تحصیلی به صورت مجازی و حضوری آغاز می شود و دانشگاه ها درباره نحوه برگزاری کلاس ها تصمیم گیری می کنند.

ظرفیت خوابگاه‌ها به یک سوم کاهش یابد

به گفته وزیر علوم، باید ظرفیت خوابگاه ها از نظر تعداد دانشجو کاهش یابد و به حداقل یک سوم تقلیل یابد.
غلامی تاکید کرد: هر دانشگاه باید وضعیت ظرفیت خوابگاه را اعلام و دانشجو باید نحوه آموزش ترکیبی را پیگیری کند.
وی درباره وضعیت تحصیل دانشجویان تحصیلات تکمیلی گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای تکمیل رساله و پایان نامه خود در حال فعالیت هستند، پروتکل های بهداشتی بر اساس بازدیدی که داشتم به خوبی در حال رعایت است و همین روند در سال تحصیلی آینده ادامه می یابد.
غلامی در پاسخ به سوال ایرنا درباره افزایش اجاره بهای خوابگاه ها و ژتون غذا اظهار داشت: در هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان حساسیت های لازم در این زمینه وجود دارد. صندوق رفاه دانشجویان کف هزینه ها را در نظر می گیرد و مراقب دانشجویان است.

وزیر علوم درباره شهریه هایی که باید به دانشجویان در این نیمسال تحصیلی عودت داده شود، اظهار داشت: تصمیم گیری نهایی در این باره بر عهده هیات امنای دانشگاه ها قرار دارد.
وی تاکید کرد: اگر هزینه ای بابت حضور دانشجو و دریافت خدمات به دانشگاه تحمیل شده است، هیأت امنا در این مورد تصمیم گیری می کند و در صورتی که هزینه ها باید عودت داده شود، به حساب بستانکاری ترم بعد گذاشته می شود.
به گفته وزیر علوم، با دانشجویان ترم آخر هم تسویه حساب می شود.
غلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها واحدهای مستقل هستند و وزارت علوم به عنوان ستاد پشتیبان فعال است. در واقع برای دانشگاه ها تصمیم گیری نخواهد کرد بلکه به تسهیل امکانات کمک می کند.
وی ادامه داد: اگر در آیین نامه ها برای دانشگاه ها محدودیت وجود داشته باشد آن را اصلاح می کنیم؛ اما در صورتی که در ضوابط و مقررات آموزشی، دانشجویی و رفاهی که سراسری است، مشکلی احساس شود، وزارت علوم در این باره تصمیم گیری می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha