۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 1026
کد خبر: 83829768
T T
۰ نفر
دانشگاه علوم پزشکی مازندران مجوز پارک علم‌وفناوری سلامت گرفت

ساری - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مجوز راه‌اندازی پارک علم‌وفناوری سلامت را برای این دانشگاه صادر کرده است.

دکتر مجید سعیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود : پارک علم و فناوری سلامت با هدف تبدیل ایده‌های نو به محصول، اشتغال‌زایی بیشتر نخبگان و ایجاد بستری مناسب برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های سلامت راه‌اندازی می‌شود .
وی برخورداری از معافیت مالیاتی و عوارض سرمایه گذاری خارجی را از جمله مزیت های مهم راه اندازی پارک علم و فناری حوزه سلامت در بدنه دانشگاه علوم پزشکی مازندران برشمرد.

سعیدی گفت : شرکت های نوآور و فناور حوزه سلامت که دارای مجوزهای قانونی و هویت مشخص علمی و مالی باشند ، پس از بررسی در داخل پارک علم و فناوری سلامت ، فعالیتشان را ادامه خواهند داد.
وی افزود : دانشگاه علوم پزشکی مازندران پس از دانشگاه های علوم پزشکی تهران ، مشهد و اصفهان چهارمین دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور است که موفق به دریافت مجوز راه اندازی پارک علم و فناوری حوزه سلامت شد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران بخش زیادی از موافقت وزارت بهداشت با راه اندازی این پارک در دانشگاه را مرهون حمایت های استاندار مازندران دانست و گفت : استان مازندران پیش از این پارک علم و فناوری با محوز وزارت علوم را داشت و استقرار پارک علم و فناری حوزه سلامت به نوعی می تواند مکملی برای فعالیت های حمایتی شرکت های دانش بنیان باشد.

پارک های علم و فناوری سلامت در هفت خوشه فناوری شامل صنایع غذایی و تبدیلی ، فناوری های دارویی، آرایشی و بهداشتی ، مواد و تجهیزات پزشکی ، سلامت دیجیتال ، فناوری­های نوین زیستی ، گردشگری سلامت و شاخه متفرقه فعالیت خواهند داشت.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین گفت که وزارت بهداشت مجوز راه اندازی ۲ پژوهشکده بیماری غیرواگیر و واگیر و مرکز تحقیقات دهان و دندان را برای این دانشگاه صادر کرده است.
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران  در حال حاضر در قالب هشت معاونت آموزشی، درمان ، بهداشتی ،تحقیقات و فناوری ، غذا و دارو ، امور اجتماعی ، دانشجویی و فرهنگی و توسعه مدیریت و منابع با بیش از ۱۹ هزار نیروی انسانی شاغل در ۱۱۱۰ خانه بهداشت روستایی، ۳۱۵ مرکز بهداشتی درمانی، ۵۴ پایگاه بهداشتی درمانی ، ۲۱ شبکه و مرکز بهداشت و درمان و ۲۵ بیمارستان به بیش از سه میلیون نفر جمعیت استان و بخش اعظمی از مسافران ، خدمات بهداشتی درمانی ارائه می دهد .

همچنین حدود ۹ هزار دانشجو در بیش از یکصد رشته مرتبط با پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران به تحصیل اشتغال دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha