حمایت صندوق‌های خصوصی از دانش‌بنیان‌های حوزه سلامت 

تهران- ایرنا- رییس انجمن شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت استان تهران گفت: در سال گذشته با حمایت‌های صندوق‌های خصوصی پژوهشی و فناوری، خطوط اعتباری خیلی خوبی را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه قرار گرفت و این روند در سال جاری هم ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، دکتر حسین وطن پور روز دوشنبه در نشست کمیته تجاری سازی انجمن شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت تهران اظهار داشت: با حمایت های خوب صندوق های خصوصی پژوهش و فناوری، محصولات فناورانه و دانش بنیان، فرصت بهتری برای تجاری سازی پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه این صندوق ها را وزارت بهداشت راه اندازی کرده است، اظهار داشت: این مجموعه ها ارتقای خوبی پیدا کردند و صندوق نوآوری و شکوفایی بخشی از کارهای خود را به این مجموعه ها واگذار می کند و به عبارتی می توان آنها را کارگذار این صندوق هم محسوب کرد.

رییس انجمن شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت استان تهران، تعداد این صندوق ها را شش مورد اعلام کرد و افزود: پروژه ها به این صندوق ها معرفی و پس از داوری، منابع مالی در اختیارشان قرار می گیرد.

وی به برگزاری جلسات ماهیانه کمیته تجاری سازی انجمن شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت تهران اشاره کرد و گفت: در این جلسات هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان در معرض سرمایه گذار قرار می گیرند.

وطن پور بیان داشت: این مجموعه با ایده های دانشگاهی یک محصول را تولید کرده یا توسعه می دهند و نیاز دارند در مقاطع مختلف در معرض قضاوت بازار یا سرمایه گذار قرار گیرند. در نتیجه این گفت و گوها، اعتماد به نفس فناوران افزایش می یابد و آنان فرصت دفاع و معرفی از پروژه های خود را پیدا کرده و انتقادات نسبت به محصولات خود را قبل از تولید و ورود به بازار متوجه می شوند تا نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه توسعه این پروژه ها می تواند مشکلات کشور را برطرف کند، گفت: تعدادی از سرمایه گذاران، خیرین نیکوکار و بانک ها به ما مراجعه می کنند تا سرمایه های خود را صرف محصولات دانش بنیان و فناورانه کنند.

رییس انجمن شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت استان تهران اظهار داشت: این جلسات معمولا به صورت ماهیانه و با همت انجمن شرکت های دانش بنیان تهران در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha