افزایش هزینه تمام شده تولید مرغ در چهارمحال و بختیاری باعث نوسانات قیمت بازار شد

شهرکرد- ایرنا- معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش هزینه تمام شده تولید مرغ در استان موجب نوسانات بازار و افزایش قیمت این محصول پرمصرف پروتئینی شده است.

حسن شمسی پور دهکردی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا، قیمت تمام شده مرغ گوشتی تحویلی به کشتارگاه در چند روز گذشته را هرکیلوگرم بیش از ۸۵ هزار ریال اعلام کرد و اظهار داشت:این در حالی است که اردیبهشت‌ماه امسال قیمت مرغ تحویلی به کشتارگاه هر کیلوگرم ۶۵ هزار ریال بود.  

به گفته وی، با توجه به هزینه‌های تمام شده تولید و افزایش نرخ دانه، قیمت واقعی هر کیلوگرم مرغ زنده به گفته تولیدکنندگان تا ۱۱۰هزار ریال می‌رسد به همین دلیل آنها اعلام می‌کنند که عرضه مرغ با قیمت مصوبه تنظیم بازار  گذشته به ضرر تولیدکننده می‌انجامد. 

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری قیمت هر کیلوگرم مرغ عرضه شده در بازار استان را  ۱۵۵ هزار ریال اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت مرغ در سراسر کشور از اواخر خردادماه امسال، قیمت این محصول در استان نسبت به دیگر استانهای همجوار مناسبت‌تر توزیع می‌شود.  

شمسی‌پور، با اشاره به اینکه اکنون تولیدکنندگان با معضل کمبود نهاده‌های خوراک طیور روبرو هستند، ادامه داد: اکنون قیمت هر کیلوگرم کنجاله سویا  و ذرت در بازار آزاد حدود ۲ برابر قیمت یارانه‌ای دولتی است،بنابراین تولیدکنندگان توان خرید خوراک طیور با این قیمت‌ها و عرضه محصول با قیمت مصوب سال گذشته را ندارند.

به گزارش ایرنا ، تعداد  ۲۰۴ واحد مرغداری گوشتی این استان به حد میانگین  روزانه ۵۰ تن مرغ تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha