ایران همگام با کشورهای پیشرفته به دنبال پیدا کردن داروی کروناست

تبریز- ایرنا- دبیر علمی کمیته درمان ستاد فرماندهی کرونا در آذربایجان شرقی با بیان اینکه هیچ داروی ثابت شده ای علیه کرونا در مطالعات جهانی یافت نشده است، گفت: تمامی داروهای موجود که به صورت بالینی در دنیا استفاده می شود، در کشور و استان ما نیز در دسترس است.

دکتر علی تقی زادیه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص تاثیر برخی از داروها همچون آی وی آی جی، رمدسیویر در بیماران مبتلا به کرونا، اظهار کرد: مطالعات جهانی و دانشگاهی نشان میدهد که هیچ کدام از این داروها در کاهش مرگ و میر بیماران تاثیری ندارند.

وی ادامه داد: داروی «آی وی آی جی » هیچ تاثیری بر روی بیماران ندارد و داروی  «رمدسیویر» فقط در بیماران با شدت خفیف و متوسط طول مدت علائم را کم میکند و در کاهش مرگ و میر اثری ندارد.

دکتر تقی زادیه در خصوص استفاده از فیلتر هموپرفیوژن ، گفت: این فیلتر نیز در کاهش میزان مرگ و میر هیچ تاثیری نداشته، ولی دانشگاه علوم پزشکی تبریز این فیلتر را خریداری کرده و در بیمارانی که دچار درگیری شدید ریوی هستند، استفاده می شود.

وی اضافه کرد: دگزامتازون هیچ تاثیری در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ندارد و حتی سیستم ایمنی بدن فرد را ضعیف کرده و استعداد ابتلا به عفونت‌های ویروسی را افزایش می‌دهد، بطوری که در سال گذشته عامل اصلی مرگ و میر در بیماران مبتلا به  آنفولانزا استفاده از دگزامتازون بود.

دبیر علمی کمیته درمان ستاد فرماندهی کرونا ویروس در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه هیچ گونه تغییری در علایم ویروس ایجاد نشده است گفت: ویروس کووید  ۱۹ می تواند تمامی ارگان های بدن را درگیر کند.

وی ادامه داد : ویروس کووید ۱۹ با درگیری مجاری تنفسی همچون سرفه، تنگی نفس و درد سینه ، درگیری سیستم گوارشی همچون تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال، علایم مغزی همچون کاهش هوشیاری و درگیری قلب به صورت دردسینه و نارسایی قلبی خود را نشان دهد.

دکتر تقی زادیه افزود: ویروس کرونا همانند سایر ویروس ها می تواند عضلات را درگیر کرده و دردهای شدید عضلانی، تب و خستگی در فرد ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه جنس ویروس کرونا از ویروس سرماخوردگی است، ادامه داد: درمان خاصی برای این ویروس وجود ندارد، ولی درمان های کمکی وجود دارد که تمامی داروهای مورد استفاده در جهان در کشور ما نیز وجود دارد ولی اینکه کدام دارو مرگ و میر را کاهش می دهد تا کنون ثابت نشده است.

دبیر علمی کمیته درمان ستاد فرماندهی کرونا ویروس در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این ویروس به سایر ارگان های بدن حمله می کند، گفت: عمده ترین ارگانی که مورد حمله قرار می گیرد، ریه است که باعث التهاب و نارسایی تنفسی می شود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha