یک چهارم دریانوردان ایرانی در هرمزگان فعالیت دارند

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: حدود ۱۳۰ هزار نفر در ایران به فعالیت دریانوردی مشغول هستند که سهم هرمزگان یک چهارم از این جمعیت یعنی حدود ۳۳ هزار نفر است.

الله مراد عفیفی پور روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت روزجهانی دریانوردی در بندر شهید رجایی و قدردانی از تلاش دریانوردان کشتی‌های مستقر در این بندر افزود: در حال حاضر حدود ۱.۵ میلیون نفر دریانورد نیز در جهان به فعالیت دریانوردی اشتغال دارند.
وی بیان داشت: بیش از ۵۰ درصد دریانوردان جهان حداقل یک بار به بنادر استان هرمزگان رفت وآمد داشته اند، این در حالی است که حدود ۸۰ درصد از دریانوردان جهان نیز حداقل یک بار از آب‌های تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران گذر نموده اند.
۱۳۳ نفر از زنان هرمزگان دریانورد هستند
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، شمار بانوان دریانورد کشور را  ۱۸۷ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۳۳ نفر از این  جمعیت سهم هرمزگان است.
عفیفی پور یادآورشد: مشارکت چشمگیر بانوان دریانورد هرمزگانی در مقایسه با سایر استان‌های ساحلی کشور، نه تنها بیانگر جایگاه دریا ودریانوردی در شاکله خانواده مردم هرمزگان است بلکه بیانگر توانمندی و نقش بسزای بانوان دریانوردان هرمزگانی در توسعه دریا محور بوده است.
۲۵ ژوئن برابر با پنجم تیرماه از سوی سازمان جهانی دریانوردی روزجهانی دریانورد نامگذاری شد که همه ساله با برگزاری مراسمی از تلاش‌های دریانوردان نمونه کشور قدردانی می‌شد که امسال به دلیل شرایط متاثر ازشیوع  ویروس کرونا و رعایت اقدامات بهداشتی مراقبتی این مراسم به شکل همزمان و با رعایت پروتکل‌ها و شیوه نامه های بهداشتی در بنادر کشور صورت گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha