عنایتالله رحیمی، عصر چهارشنبه در جریان بازدید از پروژه آزادراه شیراز – اصفهان که با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شد، افزود: طی سالهای اخیر در بسیاری از روستاهای استان که فاقد راه ارتباطی بودند راه احداث شد و راههای فرعی به اصلی، راههای اصلی به بزرگراه و محورهای بزرگراهی به آزادراه تبدیل شده و یا در حال تبدیل است.
وی، تکمیل پروژه آزادراه شیراز – اصفهان را زمینهساز تکامل توسعه استان و کشور دانست و ادامه داد: این پروژه ۲۲۲ کیلومتری به عنوان نخستین و بزرگترین آزادراه جنوب کشور، مرکز کشور را به جنوب کشور و استان فارس متصل میکند.
او اظهار داشت: این پروژه در ادامه به سمت استانهای بوشهر و هرمزگان نیز تداوم خواهد یافت تا با اتصال به این استانها بتوانیم از امزایای دریا استفاده بیشتری ببریم.
استاندار فارس، آزادراه شیراز – اصفهان را یک پروژه یک پروژه سبز دانست و بیان کرد: این پروژه با توجه به کوتاه شدن مسافت و زمان سفر باعث میشود در مصرف مقدار قابل توجهی سوخت فسیلی صرفهجویی شود و علاوه بر آن ایمنی حمل نقل جادهای ما نیز افزایش خواهد یافت.
رحیمی، با اشاره رتبه نخست فارس در کاهش تلفات جادهای گفت: شاید علت بیشترین آمار تلفات و حوادث جادهای استان را بتوان در وسعت و گستردگی جادهها و پراکندگی سکونتگاههای آن جست و جو کرد.
وی، ضمن قدردانی از رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به دلیل کمک به تامین اعتبار پروژه آزاد راه شیراز – اصفهان بیان کرد: دولت تدبیر و امید در سالهای اخیر سعی کرد با توجه به دستور رییس جمهوری در ۲ سفر استانی که به فارس داشتند، به تعهدات خود در مورد این پروژه عمل کند.
استاندار فارس افزود: افزون بر بر این پروژه، آزادراه لامرد به پارسیان را نیز در استان داریم که توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد.
رحیمی اضافه کرد: پروژه مهم دیگری مانند آزادراه شیراز- جهرم- لار و بندرعباس را را نیز داریم که فردا (پنجشنبه) شاهد آغاز عملیات ۲۵ کیلومتر از آن خواهیم بود که امیدواریم با حمایت دکتر نوبخت برای تامین اعتبار این پروژه، شاهد اتصال جنوب استان فارس به بنادر کشور باشیم.
وی گفت: یکی دیگر از طرحهای در دست اجرا در استان فارس، پروژه بزرگراه شیراز- کوار- جم و عسلویه است که با مشارکت وزارت نفت در حال ساخت است و در ادامه این پروژه نیز شاهد اجرای قطعاتی از پروژه بزرگراه شیراز- کازرون و بوشهر هستیم.
آزاد راه شیراز – اصفهان، یک پروژه ملی است که با مشارکت وزارتخانههای راه و شهرسازی و دفاع و همچنین پشتیبانی نیروهای مسلح در حال اجراست.
از جمله مزایای این پروژه میتوان به کاهش حدود ۱۳۵ کیلومتری مسیر شیراز – اصفهان، کاهش ۲ ساعته زمان سفر، کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶ میلیون لیتر در سال، کاهش سالانه ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه تصادفات جادهای و کاهش استهلاک خودروهای عبوری اشاره کرد.
برای اجرای این پروژه که هماینک ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تاکنون افزون بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم است.
استاندار: وضعیت راههای فارس در دولت تدبیر و امید جهش قابل قبولی داشته است
۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۵۳
کد خبر:
83832997
شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: وضعیت راههای این استان در دولت تدبیر و امید جهش خوب و قابل قبولی داشته و شاخص ما در این زمینه بسیار مطلوب است.
اخبار مرتبط
-
سفر سه عضو کابینه به استان فارس
شیراز- ایرنا- محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، محمد اسلامی…
نظر شما