پدر شهید امامی الطریقی و جانباز عربی قریه علی آسمانی شدند

تهران - ایرنا - مرحوم حاج سید مهدی امامی الطریقی پدر شهید محمد حسین امامی الطریقی و «حاج علی اکبر عربی قریه علی» جانباز ۷۰ درصد آسمانی شدند.

مرحوم حاج سید مهدی امامی الطریقی پدر شهید محمد حسین امامی الطریقی روز چهارشنبه چهارم تیر ماه به فرزند شهیدش پیوست و دار فانی را وداع گفت.

پیکر مرحوم امامی روز پنجشنبه با حضور خانواده محترم شهدا و همرزمان شهید در بهشت زهرا سلام الله علیها تشییع می شود.

شهید محمد حسین امامی الطریقی متولد ۱۳۴۹ در تهران در عملیات کربلای ۴ در ششم دی ماه ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی بهمن شیر به شهادت رسید.

شب هنگام ۶ دی ۱۳۶۵ یک گلوله توپ فرانسوی، سرگردان تر از همیشه تنها آمد تا در بهمن شیر و مقر گردان حبیب بن مظاهر دعوتنامه سید حسین و شش نفر از همرزمانش را تحویل دهد. دعوتنامه ای که از یک خاک نشین گمنام، شخصیتی نام آور و افلاکی ساخت؛  شهید سید محمد حسین امامی الطریقی فرزند سید مهدی متولد ۱۳۴۹ که مدال افتخار شهادت را در ۱۶ سالگی به گردن آویخت.
محمد حسین سال ها قبل از شهادت لیاقت دریافت این مدال خوش رنگ را یافته بود؛ دقیقا همان زمانی که خوبی و نیکی کردن به پدر و مادر را از حد زیاد هم گذراند و دردهای کمر مادر را با اداره امور منزل و پرستاری از خانواده مخصوصا مادر و کدبانوگری مرهمی جاودانه نهاد.
سید حسین آنقدر خوب شده بود که هیچ کس از فرط خوبی و زلالیش دیگر او را نمی دید و احساس نمی کرد که او می تواند گشاینده دوباره باب شهادت در مسجد سادات هندی باشد.

شهید امامی مسئول روابط عمومی پایگاه شهید دستغیب، پسرکی بود که در نهایت پاکی و صداقت و اخلاص تنها به اندازه فهمش انجام وظیفه می کرد؛ یک وقت بسیجیی بود که باید در برنامه های فرهنگی، نظامی مسجد مشارکت می کرد و یک وقت هم باید تمام قد به وظایف مادرش که به دلیل ناراحتی شدید کمر بر زمین مانده بود، رسیدگی می کرد.

حسین آسمانی شده تنها یک بار به مرخصی آمد تا تمام علقه های دنیوی را وابگذارد. مال و اموال مادی اش را هدیه کند و برای ماندن هیچ چیز باقی نگذارد. یاد آن آخرین شب های بودنش بخیر که فراموش ناشدنی است و البته توصیف ناشدنی.

«حاج علی اکبر عربی قریه علی» جانباز ۷۰ درصد به یاران شهیدش پیوست

 جانباز «حاج علی اکبر عربی قریه علی» پس از تحمل سال‌ها مجروحیت به همرزمان شهیدش پیوست.
این شهید بزرگوار دی ۱۳۳۳ در کوهبنان کرمان در خانواده‌ای روحانی چشم به جهان گشود و در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۶۵ به افتخار جانبازی نایل آمد و ۳۳ سال ۳۲ ترکش خمپاره ۶۰ را با خود به همراه داشت. حاج علی اکبر عربی قریه علی سرانجام پس از تحمل سال‌ها درد و رنج و مجروحیت به همرزمان شهیدش پیوست.
مراسم تشییع این شهید والامقام امروز چهارشنبه چهارم تیر از مسجد روضه محمدیه تا گلزار شهدای گمنام تکیه امیرچخماق برگزار و سپس پیکر وی برای خاکسپاری به زادگاهش روستای قریه علی کوهبنان استان کرمان منتقل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha