روابط عمومی‌های خراسان رضوی  در تبیین طرح مثلث توسعه اقتصادی استان پیشگام هستند

مشهد- ایرنا- مسوول شورای هماهنگی روابط عمومی‌های خراسان رضوی گفت: این شورا به مثابه اتحادیه‌ای است که با کمک مسوولان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی ذیل بخش فرهنگی طرح مثلث توسعه اقتصادی ، فرهنگی استاندار در جهت گفتمان سازی این طرح و ترویج فرهنگ توسعه گام برمی‌دارد.

حسن گوهرپور روز چهارشنبه در نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های خراسان رضوی با رسانه‌ها که در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز مشهد برگزار شد افزود: فرهنگ، بستر هر فعالیت در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی در این کشور است و باید روابط عمومی‌ها بسترساز توسعه در این دو حوزه باشند.

وی ادامه داد: طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی استاندار خراسان رضوی نماد کاملی از همدلی و همسویی ارکان حاکمیت و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای رسیدن به توسعه است که روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی در این حوزه موظف به یکدست کردن احکام برای تحقق این مهم هستند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان رضوی گفت: شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها از دی ماه سال گذشته در راستای هم افزایی مدیران روابط عمومی برای توسعه بخش فرهنگ طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی استاندار شکل گرفته است.

وی افزود: روابط عمومی استانداری تلاش کرده است به عنوان مرجعیتی در اطلاع رسانی و نشر اخبار در فضای مجازی قرار گیرد و تاکنون نیز در این زمینه توفیقاتی به دست آمده است.

گوهرپور ادامه داد: تلاش مجموعه روابط عمومی استانداری در چند ماه گذشته قرار گرفتن به عنوان بخشی از پازل مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی استاندار خراسان رضوی بوده و در این زمینه هم افزایی و یکپارچگی مدیران روابط عمومی را ذیل شورای هماهنگی دنبال کرده است.

عضو هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های خراسان رضوی و مدیر روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان نیز در این نشست گفت: همواره پیوند عمیقی بین رسانه‌ها و روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی وجود داشته است که برگزاری این نشست برای تعمیق این پیوند را به فال نیک می‌گیریم.

رئوف ذباح افزود: انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های خراسان رضوی در دی ماه پارسال برگزار شد که شکل و شمایل آن را از حالت انتصابی خارج کرد و وارد میدان عمل شد.

وی ادامه داد: شورای هماهنگی روابط عمومی‌های خراسان رضوی نخستین شورا در کشور بود که به صورت انتخابی هیات رئیسه خود را برگزید که هفت نفر با آرای کل روابط عمومی‌ها به عنوان هیات رئیسه انتخاب شدند.

سخنگوی شورای هماهنگی روابط عمومی‌های خراسان رضوی گفت: این شورا پس از برگزاری انتخابات بخشی از اساسنامه خود را تدوین کرد و هفت کمیته براساس آن شکل گرفتند، هرچند شکل گیری کمیته‌ها و انتخاب اعضای آنها به سبب کرونا قدری به تاخیر افتاد.

وی افزود: اتفاقات مطلوبی در هفته روابط عمومی‌ها رخ داد که بی سابقه بود، از جمله آنکه اعضای هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های خراسان رضوی به سراغ ۱۲۰ دستگاه اجرایی رفتند و از مسوول روابط عمومی آن دستگاه قدردانی کردند و این اقدام اهمیت و جایگاه روابط عمومی در نزد مدیران را تبیین کرد.

ذباح ادامه داد: کار بزرگ دیگر این شورا امضای نخستین "سند رسمی روز روابط عمومی" و ثبت آن توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک بود که تلاش شد هفته روابط عمومی متفاوتی برای همکاران روابط عمومی‌ها رقم خورد.

وی به تشریح کمیته‌های ذیل شورای هماهنگی روابط عمومی‌های خراسان رضوی پرداخت و گفت: "کمیته پژوهش، نوآوری و افکارسنجی" به مدیریت آقای عبداللهی، "کمیته فرهنگی و تبلیغات" به مدیریت آقای بلوچی، "کمیته اطلاع رسانی و فضای مجازی" به مدیریت آقای ضیائیان، کمیته " ارزیابی و تعیین عملکرد شاخص" به مدیریت خانم قاسمی، کمیته "آموزش" به مدیریت آقای رسولی، کمیته "امور بین‌الملل" به مدیریت آقای بخت آزما، کمیته "اجرایی و اعضا" به مدیریت آقای ذباح و کمیته "رفاه" به مدیریت آقای عبداللهی" می‌باشد.

سخنگوی شورای هماهنگی روابط عمومی‌های خراسان رضوی افزود: اقدام مهم بعدی شورای هماهنگی روابط عمومی‌های خراسان رضوی تشکیل و فعال شدن شوراهای تابعه در شهرستان‌هاست تا توانمندی‌های روابط عمومی‌های شهرستانی نیز شناسایی و در جهت بارور کردن آنها اقدام شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل دخانیات خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در شرایط کنونی مردم به شدت گرفتار و نیازمند برقراری ارتباط برای کاهش مشکلات خود هستند و همین ارتباط با مردم و گوش سپردن به دردها و دغدغه‌ها آنها باعث آرامش بخشی و امیدآفرینی در جامعه می‌شود.

جمال الدین عبداللهی افزود: یکی از وظایف روابط عمومی‌ها ارتباط با مردم و گوش دادن به مشکلات و درد دل آنهاست که در واقع عمل به سیره پیامبر اکرم (ص) می‌باشد.

وی با اشاره به وظایف کمیته رفاه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های خراسان رضوی ادامه داد: در این کمیته تلاش می‌شود گام‌های بلند و موثری در جهت تامین رفاه مدیران روابط عمومی برداشته شود.

مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز با انتقاد از دور ماندن برخی روابط عمومی دستگاه‌ها از وظایف ذاتی خود گفت: در برخی دستگاه‌های اجرایی شاهد هستیم که روابط عمومی چندین مسوولیت که ارتباطی با ماهیت کاری آن ندارد، برعهده گرفته است.

شادی قاسمی افزود: ضروری است جایگاه واقعی روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی تبیین شود، منزلت و اهمیت این جایگاه نیز در نزد مدیر آن دستگاه ارتقا یابد تا روابط عمومی بتواند رسالت واقعی خود را به انجام برساند.

مدیر روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: منفعت با هم بودن و با مردم بودن به نفع همه است و هم درد و هم درمان در نزد روابط عمومی‌هاست.

مجید بخت آزما افزود: اولین وظیفه روابط عمومی‌ها جلب رضایتمندی مردم و همراه کردن آنان با دستگاه اجرایی است و روابط عمومی موفق منفعت مردم و سازمان را با هم تامین می‌کند.

وی ادامه داد: برای نخستین بار هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها شکل گرفته و اتفاقات خوبی در لوای آن رخ داده است، ضرورت دارد یکی از رسانه‌ها نیز به نمایندگی از دیگر رسانه‌ها به عضویت هیات رئیسه شورا درآید.

مدیر روابط عمومی اداره کل غله و بازرگانی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌ها یکپارچه‌سازی تبلیغات و کارهای فرهنگی است زیرا برخی کارهای فرهنگی متعدد صورت می‌گیرد اما از آنجا که از یک پشتوانه فکری مناسبی برخوردار نیست و تبلیغات مناسب آن را حمایت نمی‌کند، ابتر می‌ماند.

سعید بلوچی با اشاره به اقدامات موثر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های خراسان رضوی در خصوص اقدامات فرهنگی و تبلیغی پیرامون پیشگیری از کرونا، اظهار امیدواری کرد سیاست ویژه و مدونی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی روابط عمومی‌ها توسط این شورا تدوین شود.

مدیر روابط عمومی مدیریت درمان اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان نقطه عطفی در بخش اطلاع رسانی و روابط عمومی بود و رسالت مدیران روابط عمومی تلاش آگاهانه برای عمل به مسوولیت اجتماعی است.

مجید رسولی افزود: نقش روابط عمومی‌ها در بحران کرونا مشهود بود چرا که با آگاهی مردم نسبت به پیشگیری از شیوع کرونا از یک سو و انتقال خدمات کادر درمان از سوی دیگر یک سرمایه اجتماعی در برابر تحریم‌ها و بحران‌ها را شکل دادند و یک فضای همدلی و همراهی بوجود آوردند.

وی ادامه داد: با شکل گیری شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها در شهرستان‌های خراسان رضوی، شبکه عظیمی از روابط عمومی‌ها در استان شکل می‌گیرد که در مسیر توسعه گام‌های موثری برخواهند داشت.

مدیر روابط عمومی مدیریت درمان اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی با تاکید بر درک متقابل بین روابط عمومی و رسانه گفت: فاصله بین این دو هیچ سودی ندارد، بخشی از اطلاعات مورد نیاز مردم در سازمان‌ها تنها از طریق رسانه‌ها قابل انتقال است، از سوی دیگر رسانه‌ها نیز باید محدودیت‌ها و نقاط قوت و ضعف روابط عمومی‌ها را بدانند، در این زمینه آمادگی برای تشکیل کمیته‌های مشترک با رسانه وجود دارد.

مدیر روابط عمومی دادگستری کل خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: استاندار این استان با روحیه جهادی، فضای همدلی و همراهی بین ارکان حاکمیت و مردم در این استان برای رسیدن به توسعه در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی بوجود آورده‌ است.

علی اردکانیان با اشاره به ظرفیت بسیار رسانه‌ها در خراسان رضوی افزود: درک متقابل بین رسانه و روابط عمومی در رسیدن استان به توسعه موثر است و هرجا این همدلی وجود داشته، توفیق بسیار به دست آمده است.

وی ادامه داد: تاثیرگذاری روابط عمومی در بخش‌های مختلف باید مشهود باشد که لازمه آن ارتقا و تثبیت جایگاه آنهاست و اولین گام در این بخش تثبیت این جایگاه برای مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

مدیر روابط عمومی دادگستری کل خراسان رضوی گفت: با اینکه مردم و رسانه‌ها از جایگاه و نقش روابط عمومی‌ها آگاه هستند اما هنوز برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی این جایگاه را نمی‌شناسند و از آن بهره‌گیری مناسب ندارند.

وی به اهمیت جایگاه معنوی مشهد در دهه کرامت اشاره و بیان کرد: مناسب است رسانه‌ها به جای پمپاژ اخبار منفی و کاستی‌ها در بخش‌های مختلف در این ایام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان بویژه شهر مشهد را تبیین کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha