پوشش بیمه ای بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان برقرار است

بندرعباس- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از پوشش بیمه ای بیماران مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: بیماران مبتلا به کرونا در صورت نداشتن بیمه، می توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.

دکتر عبدالله غریب زاده شامگاه جمعه به خبرنگاران اظهار داشت: براساس آخرین بخشنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ رایگان نبوده و بیماران بدون بیمه باید هزینه درمان خود را پرداخت کنند و یا در حین درمان، خود را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهند.

وی افزود: تمام افراد با تابعیت جمهوری اسلامی، قاعدتا باید تحت پوشش بیمه درمانی باشند و افرادی که به هر علتی تاکنون بدون بیمه هستند و تحت پوشش هیچ سازمان بیمه ای نمی باشند، می توانند از خدمات درمانی بیمه سلامت ایرانیان استفاده کنند.

دکتر غریب زاده تصریح کرد: براساس مصوبات قانونی و ابلاغ وزارت بهداشت، همه افراد ایرانی تحت پوشش بیمه براساس تعرفه بیمه ای تحت درمان قرار می گیرند و مابقی هزینه (فرانشیز درمانی) بر عهده بیمار است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بیماری بضاعت مالی برای پرداخت حق فرانشیز نداشته باشد، مساعدت مالی برای بیمار براساس فرآیند مددکاری بیمارستان صورت می گیرد.

غریب زاده گفت: در صورتی که بیماری فاقد هرگونه بیمه درمانی باشد، می تواند در زمان بستری، خود را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهد که براساس تعرفه بیمه ای میزان پرداختی آن به بیمارستان متفاوت خواهد بود.

وی در خصوص هزینه درمان بیماران کرونایی اتباع خارجه مجاز که دفترچه بیمه دارند، گفت: هزینه درمان بیماران کرونایی چه ایرانی و چه اتباع خارجی رایگان نمی باشد و سهم پرداختی هزینه درمان بیمار توسط سازمان بیمه گر ۹۰ درصد و شخص بیمار ۱۰ درصد می باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: برای اتباع غیر مجاز بدون بیمه نیز از طریق مددکاری مساعدت لازم در پرداخت هزینه ها صورت می گیرد.

دکتر غریب زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی از داروهای درمان کووید ۱۹ بسیار گران می باشد و پاره ای از خدمات به ویژه داروها تحت پوشش بیمه ها نمی باشد، با همکاری و کمک خیرین توانستیم کمک حال افراد بی بضاعت باشیم..

معاون درمان‌ دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر ۵۱۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان بستری هستند و دانشگاه علوم پزشکی تلاش دارد با استفاده از ظرفیت خیرین در تامین داروها و خدمات بدون پوشش بیمه ای ،هزینه درمان بیماران را کاهش دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۱۷ هزار و ۷۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۰۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۲۳۹ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۶ تیر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۳۵۶ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور ۲۱۷ هزار و ۷۲۴ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۰ هزار و ۲۳۹ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۷۷ هزار و ۸۵۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۹۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۵۵۷ هزار و ۸۷۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در استانهای کرمانشاه و کردستان گرچه شاهد کاهش موارد بستری بوده ایم اما وضعیت همچنان قرمز است. همچنین استانهای خوزستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و البرز روند فزاینده ای در موارد بستری کووید۱۹ داشته اند.

وی افزود: توصیه وزارت بهداشت به مردم این است که ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در بیرون از خانه از واکسیناسیون کودکان غافل نشوند، امکانات لازم برای واکسیناسیون کودکان در مراکز بهداشتی فراهم است، غفلت از واکسیناسیون کودکان در آینده بار سنگینی بر دوش مردم و نظام سلامت وارد می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha