اعتبار تجهیز ناوگان امدادی و شارژ انبارهای هلال احمر اختصاص یافت

تهران- ایرنا- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اختصاص اعتبار برای تجهیز ناوگان امدادی و شارژ انبارهای هلال احمر خبر داد.

مهدی ولی‌پور روز یکشنبه در حاشیه جلسه‌ ویدئو کنفرانسی با معاونان امداد و نجات هلال‌احمر استان‌ها سراسر کشور که با محور بررسی چالش‌های حوزه‌ امداد و نجات برگزار شد، با اشاره به جایگاه رفیع امدادگران و نجاتگران هلال احمر در ارائه خدمات متنوع امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح گفت: باید توجه داشت که بدون امدادگران و نجاتگران هنگام وقوع انواع حوادث کاری پیش نمی‌رود. آنها هستند که در تمام حوادث کنار مردم قرار می‌گیرند که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های لازم زحمات این نیروهای داوطلب امدادی جبران شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تصمیمات جدیدی در سازمان امداد و نجات گرفته شده که تلاش برای تقویت دو بخش لجستیک و آموزش‌های تخصصی است که بازنگریِ دستورالعمل‌ها هم در دستورکار قرار دارد.

ولی‌پور اضافه کرد: پس از بازدید رئیس جمعیت هلال احمر از پایگاه‌های اقماری تهران و مکاتبه‌ ایشان با ریاست جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعتبارات لازم برای تجهیز ناوگان امدادی و شارژ انبارها اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه هزینه‌های قابل‌توجهی برای بخش امدادهوایی انجام می شود، تصریح کرد: مسئولان استان‌ ها توجه کنند که در صورت شرایط اضطراری درخواست اعزام بالگرد داشته باشند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: امدادگران و نجاتگران داوطلب پایه و اساس خدمات در بحران‌ها هستند. تقاضای آنها در شرایط فعلی که امکانات محدود است، حفظ احترام است که این اصل را نباید فراموش کرد.

انبارهای مواد و تجهیزات امدادی یکی از اجزا مهم پشتیبانی نیروهای امدادرسان هلال احمر در عملیات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری به حادثه دیدگان و متاثرین از انواع حوادث هستند و انبار به عنوان مکانی امن و مناسب نقش ویژه‌ای در ارائه خدمات دارد. وجود انبارهای امدادی و لجستیک در زنجیره تامین و پشتیبانی مدیریت بحران نقش اساسی و تعیین کننده ای را برای ارائه خدمات مناسب از سوی نیروهای امدادرسان اعزامی به مناطق متاثر و آسیب دیده برعهده دارد که در صورت اختلال در ایفای این نقش، کُل فرآیند مدیریت بحران با مشکل روبرو شده و دچار اختلال خواهد شد.

لجستیک و پشتیبانی بحران، فرآیندهای برآورد، تامین، حمل ونقل، نگهداری و توزیع کالاها، تجهیزات و خدمات مورد نیاز آسیب دیدگان و گروه های امدادرسان را در بر می گیرد، بنابراین چنانچه پشتیبانی نیروهای امدادرسان با استفاده از انبارهای اقلام امدادی از یک سیستم منسجم و علمی برخوردار نباشد، نمی توان تا حدود زیادی به موفقیت در خدمات رسانی به آسیب دیدگان انواع حوادث و مدیریت بحران در مناطق متاثر از حوادث یادشده امیدوار بود.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha