هدایت الله جمالی پور روز دوشنبه در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان قزوین که جهت بازدید از طرحهای عمرانی راه و گردشگری انجام شد، اظهار داشت: امیدواریم علیرغم تمامی مشکلات موجود کشور بتوانیم برخی از پروژههای در دست احداث به خصوص در حوزه راه را به سرانجام برسانیم.
وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز بسیاری از راههای استان خاکی هستند، اظهار داشت: بسیاری از راههای آسفالته استان نیز از کیفیت لازم برخوردار نیستند و لازم است در این خصوص اعتبارات ویژه تخصیص یابد.
جمالی پور اضافه کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور با برنامه ریزیهای منطقی از سوی سازمان راهداری و راه و شهرسازی میتوانیم طرحهای نیمه کاره و در دست احداث را به سرانجام برسانیم.
زمان آغاز و پایان هر طرح در مراسم افتتاحیه اعلام شود
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار اظهار داشت: پروژه راه اصلی قزوین- الموت- تنکابن از ۱۵ سال پیش کلید خورده است و به نظر میرسد سالهای زیادی هم به طول بینجامد.
لطف الله سیاهکالی مرادی اضافه کرد: باید زمان آغاز و پایان هر پروژه در زمان افتتاحیه آن اعلام شود تا براساس آن برنامه ریزیهای لازم جهت بهره برداری صورت گیرد.
این نماینده تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل کاری قرار داریم باید اعتبارات لازم در خصوص جاده قزوین- الموت- تنکابن اعمال شود تا ما شاهد بهره برداری از فاز یک این طرح در آینده نزدیک باشیم.
جاده اصلی در دست احداث قزوین - الموت - تنکابن به طول ۱۶۲ کیلومتر و در پنج قطعه در حال ساخت است که ۹۶ کیلمتر این مسیر در استان قزوین واقع شده و با بهره برداری از آن شاهد کاهش ۱۸۰ کیلومتر از جاده کنونی خواهیم بود.
این جاده از حاشیه آزادراه قزوین - کرج بعد از شهرک صنعتی کاسپین آغاز شده و با عبور از گردنه الله آباد، تونل شیرکوه و روستاهای شهرک و آتان در بخش رودبار الموت شرقی، از منطقه سه هزار به شهرستان تنکابن در استان مازندران متصل میشود.
با بهره برداری از این پروژه ارتباطی علاوه بر کاهش مسیر، زمان سفر و ترافیک، مسیر قزوین و مازندران به هم نزدیک تر شده و همچنین باعث صرفه جویی در مصرف سوخت به میزان ۱۰۰ میلیون لیتر در سال خواهیم شد.
نظر شما