سرمایه‌گذاری صنعتی در مناطق کمتر توسعه یافته استان اردبیل افزایش می‌یابد

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته این استان با هدف رونق تولید و ایجاد اشتغال افزایش می‌یابد.

محمد اهلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ورود به مناطق کمتر توسعه‌یافته ۵۰ درصد تخفیف در قیمت زمین واگذار شده به متقاضیان اعمال می‌شود.

وی شرط استفاده از این مشوق‌ها را اتمام  طرح صنعتی در زمان مقرر دانست و اظهار داشت: متقاضیانی که واحد صنعتی خود را در زمان مقرر به پایان رسانیده و موفق به کسب پایان کار ساختمان و پروانه بهره‌برداری گردند اقساط باقیمانده واحد صنعتی تا سقف ۵۰ درصد مشمول بخشودگی می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ، شهرک های صنعتی کوثر ، گرمی و نواحی صنعتی شکرآب، روح‌کندی، نیر و رضی را مشمول این دستورالعمل برشمرد و ابراز امیدواری کرد این مشوق‌ها باعث افزایش سرمایه‌گذاری در این مناطق محروم استان گردد.

وی اعطای این مشوق‌ها در سایر شهرک‌های صنعتی را متناسب با محل اجرا و نوع طرح، قابل اجرا دانست و گفت: اعطای این مشوق‌ها در جذب سرمایه‌گذاران بسیار راهگشا بوده به طوری که در سال گذشته چندین واحد صنعتی از این مشوق استفاده کرده و موفق به اتمام طرح صنعتی خود پیش از موعد مقرر شدند.

اهلی ادامه داد: تامین زیرساخت‌ها، کاهش مبلغ نقدی و اقساط بندی بلند مدت قیمت زمین، برگزاری دوره های آموزشی، حمایت از شرکت های دانش بنیان وعارضه یابی واحدهای صنعتی توسط کلینیک های کسب و کار از جمله حمایت‌های این شرکت است تا زمینه حضور سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی استان تسهیل شود.

وی با اشاره به اینکه احداث و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل تصویب شده ، افزود: در ۲ سال اخیر تعداد واحدهای صنعتی فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان افزایش چشمگیری داشته که دلیل عمده این رشد حمایت مسوولان استان و رغبت صنعتگران و سرمایه‌گذاران با توجه به تکمیل و توسعه زیرساخت‌های لازم بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از عزم و اراده این شرکت در جهت تکمیل و توسعه زیرساخت‌های لازم  شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به منظور حمایت از رونق تولید و ایجاد اشتغال خبر داد و گفت: توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها و ایجاد بسترهای لازم از مهم‌ترین اولویت‌های این شرکت بوده و از تمام توان خود برای تکمیل زیرساخت‌ها استفاده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha