شناسنامه‌دار کردن انبارهای کهریزک باعث کاهش تخلفات شده‌است

شهرری - ایرنا - دادستان عمومی شهرستان ری گفت: با شناسنامه‌دار کردن و پایش مستمر انبارهای بخش کهریزک این شهرستان میزان پرونده‌های قضایی مربوط به قاچاق کاهش یافته ‌است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی بخشداری کهریزک، غلامرضا نوفرستی در آیین قدردانی از قضات این بخش اظهار داشت: وجود بیش از ۸۰ درصد انبارهای کل کشور در بخش کهریزک، موضوع رسیدگی به پرونده های قاچاق و احتکار را نیز بیش از پیش مطرح می سازد که البته به لحاظ بررسی ها و پیگیری نیروهای امنیتی و قضایی کشفیات خوبی را داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش کشفیات قاچاق تنها در یک مورد ۳۰ میلیون ماسک کشف شد که ظرف ۴۸ ساعت علاوه بر نیاز استان، نیاز چندین استان دیگر نیز تامین شد.

این مسئول با اشاره به دستاوردهای دستگاه قضا تاکید کرد: در برخی از پرونده های مهم، دادگاه بخش کهریزک ارتباط خوبی با دادستانی شهرستان ری دارد و این امر با توجه به سابقه تاریخی این بخش و برخورداری از قضات با تجربه و مسلط به قانون جای بسی مباهات است.
دادستان عمومی شهرستان ری افزود: خوشبختانه حوزه قضایی بخش کهریزک به پرونده های بسیار سنگینی ورود کرده که بیشترین فراوانی آن ها مربوط به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز است که در سال های اخیر به لحاظ ارزش افزوده اراضی، شاهد افزایش میزان تخلفات هستیم.

نوفرستی در پایان یادآور شد: گرامیداشت هفته قوه قضائیه فرصت مغتنمی است که ضمن بررسی فعالیت های دستگاه قضایی، نقاط ضعف و قوت این دستگاه تبیین و مورد بررسی قرار گیرد.

مسائل محیط زیستی بیشترین پروندههای قضایی بخش کهریزک را تشکیل می دهد

رییس دادگستری شهرستان ری نیز در این جلسه گفت: مسائل محیط زیستی، منابع طبیعی و تغییر کاربری ها بیشترین ورودی به دستگاه قضایی بخش کهریزک است.

رسول جلالی اظهار داشت: قصات و کارکنان قضایی بخش کهریزک به لحاظ اخلاق و خدمت خالصانه به مردم نمونه هستند.

وی با اشاره به رسالت قوه قضائیه تصریح کرد: در قالب بررسی به پرونده ها وظیفه اصلی این قوه ، اجرای عدالت و صدور رای به حق است که با توجه به اینکه در دوران تحول در قوه قضائیه قرار داریم، تمام تلاش ها بر حفظ کرامت انسانی در راستای عدالت محوری است.

رئیس دادگستری شهرستان ری با تاکید بر تکریم ارباب رجوع افزود: اگر در دهه های گذشته بحث کرامت را داشتیم اکنون در راستای بیانات مقام معظم رهبری، تکریم مردم و قاضی در اولویت دستگاه قضائی است که اجرای عدالت در افق آن قرار دارد.

جلالی یادآور شد: در خصوص پرونده های کهریزک بیشترین موضوعات مربوط به حوزه های مهم و ملی است که مسبوق به سابقه است و بیشتر مسائل محیط زیستی، منابع طبیعی و تغییر کاربری ها را در برمی گیرد.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha