۱۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۷
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83838089
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز خرید تضمینی ۵۰ هزار تن گندم در مهاباد

۱۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۷
کد خبر: 83838089
آغاز خرید تضمینی ۵۰ هزار تن گندم در مهاباد

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: خرید تضمینی ۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این شهرستان آغاز شد.

جعفر ایمانیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان، هشت مرکز خرید شامل پنج مرکز تعاون روستایی از جمله "کیتکه"، "خلیفان"، "گوگ‌تپه"، "قره‌بلاغ" و "عبدالله‌کرده" و ۲ سیلوی بخش خصوصی و یک سیلوی بخش دولتی است راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۷۵ هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود که این میزان نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته است. 

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد اظهار داشت: پایین بودن میزان بارش‌های پاییزی در سال زراعی جاری و پراکندگی بارش در ماه‌های بهاری به علاوه دیر گرم شدن هوا از عمده دلایل کاهش تولید گندم در مهاباد است. 

ایمانیان، پیش‌بینی خرید تضمینی گندم امسال را ۵۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: سال گذشته از مجموع ۹۹ هزار تن گندم تولید شده کمتر از ۴۰ درصد آن به علت پایین بودن نرخ خرید تضمینی گندم توسط مراکز خرید در مهاباد تحویل گرفته شده بود.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری ۵۱ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است، گفت: امسال قیمت خرید هر کیلوگرم گندم با چهار درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیرمفید ۲۵ هزار ریال تعیین شده است.

"ایمانیان" با بیان اینکه امسال خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان براساس ثبت در سامانه خواهد بود، اضافه کرد: کشاورزان قبل از تحویل گندم باید با مراجعه به مراکز در سامانه اینترنتی ثبت‌نام کنند.

وی از گندمکاران این شهرستان خواست برای حذف پای دلالان در زمینه خریدوفروش گندم محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید گندم تحویل دهند.

میانگین تولید گندم در مزارع دیم مهاباد یک هزار و ۴۰۰ کیلوگرم در هکتار و در مزارع آبی سه هزار و ۴۰۰ کیلوگرم اعلام شده است.

شهرستان مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی است که در ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha