۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۹:۲۷
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 83839105
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اداره انتقال خون سبزوار با کمبود فضای فیزیکی و پزشک مواجه است

سبزوار- ایرنا- رییس پایگاه انتقال خون سبزوار گفت: کمبود فضای فیزیکی به همراه کمی پزشک و پرسنل فنی از مشکلات جدی انتقال خون این شهرستان است که پس از سالها همچنان به قوت خود باقی است.

دکتر پرستو جمیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روزانه به طور میانگین  افزون بر ۵۰ شهروند داوطلب سبزواری برای اهدای خون به این پایگاه مراجعه می‌کنند که با توجه به مصرف بالای خون و افزایش مراجعان، این پایگاه نیازمند فضای بیشتری است.
وی ادامه داد: با وجود شیوع ویروس کرونا و تداوم این بیماری، میزان مراجعه شهروندان سبزواری برای اقدام خداپسندانه اهدای خون کاهشی نداشته است و تنها نگرانی ما کمبود فضای فیزیکی و پزشک است.
رییس پایگاه انتقال خون سبزوار گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا تمامی پروتکل های بهداشتی در فرایند اهدای خون  و پایگاه انتقال خون سبزوار انجام می شود و در این باره جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
جمیلی افزود: شهرستان سبزوار با ۸۵۰ تخت بیمارستانی در ۶ مرکز درمانی، دو بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه و واسعی و بهره‌مندی از بخشهای آنژیوگرافی و جراحی قلب باز نیازمند تامین مستمر خون و ساخت مرکزی جدید به همین منظور است.
وی اضافه کرد: سال ۱۳۹۰ زمینی به وسعت دو هزار مترمربع برای بنای ساختمان جدید پایگاه انتقال خون سبزوار اختصاص یافت اما ساخت و تکمیل آن نیازمند تخصیص اعتبار است.
مرکز شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha