شناسایی بیش از ۲۷ هزار تخلف از طریق سامانه ۱۲۴

تهران- ایرنا- مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان از شناسایی ۲۷ هزار و ۲۳۸ مورد تخلفات صنفی و غیرصنفی از ابتدای امسال تا پایان خردادماه از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، «سیدمجتبی سجادی» به ارائه آخرین آمار شکایات دریافتی توسط سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در سه ماهه انخست امسال پرداخت و افزود: در این مدت بیش از ۴۶ هزار شکایت مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در بخش کالا و خدمات دریافت و بررسی شد که ۳۰ هزار و ۶۰۵ فقره تلفنی، هفت هزار و ۳۱۹ فقره حضوری و هشت هزار و ۶۰۲ مورد کتبی بوده است.

وی بیان داشت: از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۱۹ هزار و ۲۸۸ مورد غیرمتخلف و ۲۷ هزار و ۲۳۸ مورد متخلف شناخته شده که پرونده‌های متخلفان در دست بررسی و رسیدگی است.

سجادی با تاکید بر این‌که پیگیری مطالبات و شکایات مردم به دلیل حضور سودجویان در بازار در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد، خاطرنشان‌کرد: در این بازه زمانی استان تهران با تعداد ۱۰ هزار و ۱۰۹ فقره، استان خراسان رضوی با چهار هزار و ۷۹۶ فقره و آذربایجان شرقی با دو  هزار و ۶۳۶ فقره بیشترین شکایت اعلام شده به سامانه ۱۲۴ را به خود اختصاص دادند.

وی گفت: آمارها حاکی است کمترین میزان شکایات دریافتی مربوط به استان‌های خوزستان با ۳۳۵ فقره، سمنان با ۳۲۵ فقره و کرمان جنوب با  ۱۷۱ فقره تعلق دارد.

این مسوول در ادامه به آمار شکایت‌های دریافتی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها توسط سامانه اطلاع رسانی قیمت انواع کالا و خدمات نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان خردادماه تعداد چهار هزار و ۵۴۲ مورد گزارش و شکایت از طریق این سامانه دریافت شده که تاکنون به سه هزار و ۸۸۵ مورد آن رسیدگی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha