۱۰ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۵۱
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 83839949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 استاندار همدان: مدیریت شهری به دنبال منابع پایدار باشد

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: شورا و شهرداری باید طرح‌هایی را مصوب و ارایه دهد که منابع پایدار را به دنبال داشته باشد.

سیدسعید شاهرخی عصر سه شنبه با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: نگاه مدیریت شهری نباید به جیب شهروندان،تعرفه عوارض و ساخت و ساز و غیره باشد بلکه شهر را باید با فکر و اندیشه اداره کرد.

وی اضافه کرد: تصمیم ها باید به سمت و سویی برود که رفاه و آسایش مردم تضمین شود و به گونه ای اقدام شود که سرمایه مردم را ارزش بدهیم.

شاهرخی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری یکی از عناصر مهم در نجات شهر و تقویت امور اقتصادی است، گفت: باید برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن شود و مانعی در مقابل آنها قرار نگیرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مسکن باید از ساخت وسازها به ویژه برج سازی حمایت شود، بیان کرد: باید ثروت مردم را افزایش دهیم و در بهبودی مسکن هر طرح که ارایه شود را مورد حمایت جدی قرار می دهیم.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: چرا نباید در همدان به دنبال برج سازی باشیم منتهی باید مطالعه علمی و کارشناسی و مکان یابی مناسب صورت بگیرد.

وی خواستار استانداردسازی سرانه فضای سبز، آموزشی، درمانی و سایر حوزه ها در همدان شد و افزود: شهر باید براساس اصول علمی و کارشناسی اداره شود و در ایجاد امکانات نسبت به جانمایی مناسب اقدام کرد.

 شاهرخی مطالعه و اجرای طرح مجتمع بین المللی گردشگری علیصدر به وسعت ۲۳۰ هکتار و نیز پارک بزرگ گردشگری ۲۴۰ هکتاری سداکباتان را از طرح های مهم سرمایه گذاری در همدان دانست و گفت: در ایجاد مجتمع بین المللی علیصدر به دنبال افزایش اقامت گردشگران هستیم ضمن اینکه شهرداری باید طرح مطالعه پیرامون پارک ۲۴۰ هکتاری اکباتان را تا شهریورماه ارایه دهد.

وی با تاکید بر حفظ اکوسیستم الوند گفت: الوند دامنه بکر طبیعت است و نقطه ویژه گردشگری به شمار می رود و اجازه دخل و تصرف سلیقگی در این منطقه را نمی دهیم.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: شورا و شهرداری باید نسبت به ثبت باغ ها اقدام لازم را داشته باشد چرا که مسوول مستقیم این حوزه است و از این پس گروه نظارت عالی تشکیل خواهد شد تا نسبت به برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام قانونی صورت بگیرد.

وی افزود: باغ های سطح شهر و حومه همدان باید حفظ شود و تیمی برای نظارت بر عملکرد کمیسیون ماده صد تشکیل می دهیم و در این کمیسیون به جریمه فقط زمانی مجاز است که با اصول شهرسازی مغایر نباشد در غیر این صورت خیانت است.

شاهرخی بیان کرد: در مناطقی باغ از بین رفته و در مکان هایی نیز مجوز ساختمان های چند طبقه داده شده و براین اساس تیمی که تشکیل می دهیم تا تخلف ها مشخص و برخورد لازم صورت بگیرد.

وی افزود: شورا و شهرداری از این پس نباید اجازه بدهند یک درخت از بین برود و عملیات های ساختمانی و جاده سازی در دامنه شمالی نباید صورت بگیرد.

استاندار همدان پیگیری شهر دوستدار کودک را مورد استقبال دانست و گفت: به طور قطع حمایت لازم را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه همدان دارای قطار شهری می شود، گفت: با سرمایه دار این حوزه نشست داشته ایم و به طور قطع همدان صاحب قطار شهری می شود.

شاهرخی ایجاد شهر حورا را نیازمند مطالعات کارشناسی دانست و گفت: بدون پشتوانه قوی علمی در حوزه شهری، شهرسازی و منابع و امکانات اقدامی در هیچ یک از طرح ها صورت نمی گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha